ההנחיות הברורות מחמאס וקו הטלפון המאובטח - הקשר ההדוק בין חמאס ואל-ג'זירה נחשף

דובר צה"ל בערבית אל"מ אביחי אדרעי מפרסם היום מסמכים חדשים המעידים על הקשר ההדוק של הערוץ הקטארי עם ארגון הטרור • אתמול נחשף כי שישה עיתונאים בערוץ שימשו בנוסף כמחבלים בחמאס ובג'יהאד האסאלמי ברצועה • המסמכים מראים כיצד חמאס מכווין את הסיקור התקשורתי בערוץ, למשל בעת כשלונות שיגורים לישראל ופגיעת ארגוני הטרור בעזתים • ר"מ קטאר: "אין הצדקה לתקוף עיתונאים והתירוצים לכך בלתי מקובלים"

חשיפת מסמכי אל-ג'זירה-חמאס. צילום: דובר צה"ל

לאחר שצה"ל פרסם את פרטיהם של שישה עיתונאים באל-ג'זירה ששימשו כמחבלים בחמאס ובג'יהאד האסלאם, דובר צה"ל בערבית אל"מ אביחי אדרעי מפרסם היום (חמישי) מסמכים חדשים הקשורים לפרשה.

עיתונאי אל-ג'זירה ששימשו כמחבלי חמאס, צילום: דובר צה"ל בערבית

בין השאר אל"מ אדרעי חשף מסמכים המעידים כי על אל-ג'זירה הוטל איסור לבקר את חמאס, דרך הסתרת מקרים של רקטות כושלות ועד הקמת קו תקשורת מאובטח בין חמאס לאל-ג'זירה.

עוד הוסיף אדרעי: "במסמך מ-2022 חמאס מתאר כיצד העביר לאל-ג'זירה הנחיות ברורות לסיקור אירוע שיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי בג'באליה, שבו נהרגו מספר אזרחים - לא להשתמש במילה 'טבח' לתיאור האירוע, להפחית את הצגת התמונות מהאירוע, ולא לאפשר לחברי הפאנל להעביר ביקורת על חמאס". 

מסמך של חמאס מ-2023 המנחה על הקמת קו מאובטח בין חמאס לאל-ג'זירה, צילום: דובר צה"ל

מסמך אחר מאותה שנה חושף את ההנחיות שחמאס נתן לעיתונאי תאמר אל-מסחאל בסיקור פעילות הג'יהאד האסלאמי במבצע "עלות השחר" בתוכניתו "רב הנסתר על הגלוי" - לתמוך ב"התנגדות" ברצועה ולא לאפשר ביקורת על היכולות הרקטיות של ארגון הטרור לאור המספר הגבוה של השיגורים הכושלים. 

 

מסמך מ-2023 מראה כי חמאס החליט על הקמת "טלפון אל-ג'זירה" - קו מאובטח שיאפשר לארגון לתקשר עם הערוץ באופן מסווג ובמקרי חירום. 

המסמכים מראים כיצד חמאס מכווין את הסיקור התקשורתי בערוץ לטובת האינטרסים שלו ומונע מהציבור ברצועה ובעולם לגלות את האמת על פשעיו נגד העזתיים.

מסמך של חמאס מ-2022 עם הנחיות ברורות לאל-ג'זירה בנוגע לסיקור אירוע שיגור כושל, צילום: דובר צה"ל

ראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני התייחס לחשיפה לפיה שישה עיתונאים בערוץ הקטארי "אל-ג'זירה" הם מחבלים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי. לדבריו, קטאר גאה בערוץ ובסיקורו מלחמות בעולם: "אל-ג'זירה פועל לפי הקריטריונים הבינלאומיים הגבוהים ביותר. אין הצדקה לתקוף עיתונאים והתירוצים לכך בלתי מקובלים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר