ההחלטה שעוררה גל של תהיות: בכל אזור מפרץ חיפה הוטלו מגבלות פעילות - מלבד היישוב החרדי רכסים

בעוד שתושבי האזור כולו נדרשים להגביל את פעילותם בשל המצב הביטחוני, ביישוב החרדי המונה כ-14,300 תושבים - הותרה פעילות מלאה • ‏בשבוע האחרון היו ביישוב ארבע התראות לירי טילים וחדירת כלי טיס • מצה"ל נמסר בתגובה: "המדיניות נקבעת משיקולים מבצעיים ומבוססת על תהליכי הערכת מצב שמתעדכנים בהתאם לצורך"

יישוב רכסים (ארכיון). צילום: דויד פרץ

פיקוד העורף עורר גל של תהיות לאחר שהחליט להעניק הקלות מיוחדות ליישוב החרדי רכסים, בניגוד למדיניות שהוחלה על כלל יישובי מפרץ חיפה. על פי ההנחיות החדשות, בעוד שתושבי האזור כולו נדרשים להגביל את פעילותם בשל המצב הביטחוני, ברכסים - המונה כ-14,300 תושבים - הותרה פעילות מלאה.

יירוטים מעל מפרץ חיפה, צילום: מישל דוט קום

ההחלטה בולטת במיוחד לאור העובדה שאפילו בכפר חסידים הסמוך, הגובל ברכסים, הוטלו מגבלות פעילות. רכסים, השוכנת כ-5 קילומטרים מדרום-מזרח לחיפה, נמצאת באותו מרחק מהגבול הלבנוני כמו יישובים אחרים באזור ונמצאת באותו קו אש כמו שאר הישובים, מה שמעלה שאלות לגבי ההיגיון הביטחוני שמאחורי ההחלטה.

ההנחיות החדשות נכנסו לתוקף עם כניסת החג ואמורות להימשך עד למוצאי שבת. בעוד שביתר היישובים באזור הוגדרה הפעילות כ"מצומצמת/חלקית", רכסים זכתה להקלה משמעותית, עובדה שמעוררת תהיה על שיקולי קבלת ההחלטות של פיקוד העורף.

‏בשבוע האחרון היו ביישוב רכסים ארבע התראות לירי טילים וחדירת כלי טיס, שהאחרונה ביניהם ביום שלישי ובחודש האחרון 10 התראות, כך גם בכפר חסידים.

תגובת דובר צה״ל: "טענות הכתב אינן נכונות. המדיניות נקבעת משיקולים מבצעיים ומבוססת על תהליכי הערכת מצב שמתעדכנים בהתאם לצורך. לכל אורך המלחמה, פיקוד העורף פועל לייצר רציפות תפקודית לאזרחים ומפרסם את מדיניות התגוננות לאזורי הארץ השונים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר