הדיון אודות הנאשם בריגול לטובת איראן. צילום: דודו גרינשפן

אביו של אחד החשודים בפרשת הריגול: "עשו מזה סיפור, מילדים קטנים אתם עושים מרגלים?"

בטרם נפתח הדיון בעניינם של החשודים בריגול ממזרח ירושלים אמר אביו של אחד החשודים ל"ישראל היום": "הכי מתסכל אותנו שאומרים שהוא חשוד שעשה כמה דברים אבל עד עכשיו אין להם הוכחות"

[object Object]

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום חמור נגד 7 נאשמים כבני 19-23, תושבי בית צפאפא בירושלים, בפרשת הריגול האיראני על ידי שבעה תושבי מזרח ירושלים, שנעצרו בחודש ספטמבר. 

 כתב אישום המלא

עוד בטרם החל הדיון בעניינם של החשודים, אביו של אחד החשודים בפרשה אמר בשיחה עם "ישראל היום": "הבן שלי הלך לקנות אופנוע ועצרו אותו בלי הוכחות, לקחו אותו סתם. כבר חודש הוא בבידוד, לא מוציאים אותו, למרות שבית המשפט אמר שצריך להוציא אותו משם. בית המשפט אמר שצריך לתת לו ציוד, ולא נותנים לו. לא מוציאים אותו מהבידוד".

"עד עכשיו אין הוכחות"

"אני לא יודע מה המצב שלו שם, אין לנו תקשורת איתו. הכי מתסכל אותנו שאומרים שהוא חשוד שעשה כמה דברים אבל אין להם הוכחות. עד עכשיו אין להם הוכחות. אני בטוח שעצרו אותו סתם, ואני מקווה שיבינו שמחזיקים אותו שם סתם".

על המערכת המשפטית אמר האב: "אני לא יודע אם יהיה בסדר. הגענו למצב שלבית המשפט אין בכלל מילה היום. השופט אומר משהו ולא מתייחסים לזה בכלל. כבר אין דמוקרטיה במדינה, אין חוק, אין בית משפט". על החשודים בפרשה אמר: "אחד אשם אז לוקחים שבעה? עשו מזה סיפור רק לשם הסיפור. להראות כאילו יש לנו ביטחון במדינה. אבל אין לנו. מילדים קטנים אתם עושים מרגלים?". 

גויסו דרך הטלגרם ופעלו בידיעה שהם בשירות איראן, צילום: רויטרס

הנאשמים ראמי עליאן, עבד אל רחמאן עליאן, מוחמד חטיב, ממדוח חדר, עומרי אבו חמידה, מחמוד חדר ומוחמד טהה מואשמים בביצוע עבירות, כל אחד על פי חלקו, סיוע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, מסירה ידיעה לאויב, קשר למעשה טרור של רצח, פעולה בנשק למטרות טרור, הצתה, סיוע למסירת ידיעה לאויב ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד בני ליבסקינד מפרקליטות מחוז ירושלים, במהלך חודש ספטמבר האחרון הופעל הנאשם המרכזי, ראמי עליאן, על ידי סוכן איראני באמצעות הטלגרם וביצע עבורו משימות שונות, בעצמו ובשיתוף אחרים.

בתחילת חודש ספטמבר 2024, פנה הסוכן האיראני באמצעות הטלגרם תחת שם המשתמש "TIMON THE" לעליאן שהיה חבר יחד עימו במספר קבוצות טלגרם, בהצעה לביצוע עבודות קלות לביצוע תמורת תשלום. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו