הותר לפרסום: הכטב"ם ששוגר לקיסריה בשבת - פגע בביתו של רה"מ נתניהו

כתוצאה מהפגיעה בבית רה״מ חלון חדר השינה בבית נפגע • שברים מהכטבמ נפלו גם בבריכה ובחצר • מוקדם יותר חיזבאללה לקח אחריות "בלעדית ומלאה" על ירי הכטב"ם ואיימו כי ינסו להתנקש בחייו של רה"מ שנית

נתניהו על רקע חיזבאללה ואיראן. צילום: EPA, עמית שאבי

יותר מ-72 שעות אחרי, חיזבאללה לקח היום (שלישי) אחריות על שיגור הכטב"ם לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה - ואחר הצהריים הותר לפרסום כי הכטב"ם אכן פגע בבית ראש הממשלה. בתיעוד מהמקום נראה הנזק לבית.

הפגיעה הישירה בביתו של נתניהו פגעה באופן מדויק בחלון חדר השינה. כל שלושת הכטב"מים ששוגרו באותו היום יועדו לפגיעה בבית ראש הממשלה. כתוצאה מהפגיעה, שברים מהכטב"ך נפלו גם בבריכה ובחצר.

מוקדם יותר ארגון הטרור חיזבאללה קיבל אחריות על ניסיון ההתנקשות בנתניהו. האחראי על ההסברה בחיזבאללה, מחמוד עפיף, אמר במסיבת עיתונאים: "אנחנו לוקחים אחריות מלאה ובלעדית על תקיפת ביתו של הפושע". עפיף שיגר איום כלפי נתניהו והזהיר כי חיזבאללה ינסה להתנקש בראש הממשלה בשנית.

הפגיעה הישירה בביתו של רה"מ נתניהו, צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

נתניהו ורעייתו שרה לא היו במעון בעת הפגיעה ולאחר השיגורים לעברו מעונו, נתניהו צילם סרטון ואמר: "אנחנו ממשיכים קדימה, שום דבר לא ירתיע אותנו. אני גאה בחיילי צה"ל". מנגד, נציגות איראן באו"ם הדפה מצדה את הדיווחים על קשר איראני לניסיון לפגוע במעון נתניהו ומסרה: "הפעולה בוצעה על ידי חיזבאללה בלבנון".

לפי ממצאי התחקיר הראשוני באירוע ירי הכטב"ם לעבר בית משפחת נתניהו, מסוק שעלה לאוויר לא זיהה את כלי הטיס ואזעקות הופעלו בעורף הצבאי, ולא בקיסריה. בתוך כך, בסביבת נתניהו יש מי שסברו כי יש לפגוע בצורה קשה יותר באיראן נוכח פגיעת הכטב"ם. לא רק בסביבת נתניהו הגדירו את שיגור הכטב"ם כניסיון התנקשות, גם גורמים במערכת הביטחון אמרו "זהו ניסיון פגיעה בראש הממשלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר