אלוף פיקוד דרום: "העשייה של אחסאן דקסה הובילה לחיסול סינוואר, תמיד נזכור אותו"

האלוף ירון פינקלמן שוחח עם המפקדים הלוחמים וצוותי הקרב בשטח על דרכו של אחסאן ז״ל • "קצין מוביל, מפקדי השדה הטובים שלנו, איחלתי לו בהצלחה ומיד תוך כמה שעות הוא יצא כבר להתקפה הראשונה של החטיבה ברפיח בתל סולטן"

אלוף פיקוד דרום. צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, קיים אתמול (שני) הערכת מצב ברצועת עזה עם מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן ומפקדים נוספים.

בעקבות נפילתו של מפקד חטיבה 401, אלוף-משנה אחסאן דקסה ז״ל, האלוף שוחח עם המפקדים הלוחמים וצוותי הקרב בשטח על דרכו של אחסאן ז״ל, משמעות הפיקוד מלפנים, ההישגים המבצעיים במרחב ג'באליה והתפתחות הלחימה.

"מה שיצר את התנאים לסיכול סינוואר",

מדברי מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן: "קצין מוביל, מפקדי השדה הטובים שלנו. רחוק אבל קרוב מכאן נתתי לו את הפאצ׳ של החטיבה, איחלתי לו בהצלחה ומיד תוך כמה שעות הוא יצא כבר להתקפה הראשונה של החטיבה ברפיח בתל סולטן. היום גם ניתן לומר שההתקפות האלו, העשייה הזאת, זה מה שיצר את התנאים להביא גם בסופו של דבר לסיכול של סינוואר".

"אנחנו נזכור אותו תמיד ונזכור את מורשתו, ומורשתו לכם ולנו היא אחת. להמשיך במשימות, לא לעצור, להביט מבעד לכאב והכאב גדול לכולנו אבל בצורה מפוקחת ונחושה. עד למשימה, עד לניצחון. כאן בג׳אבליה וכל מקום שצק״ח 401 או כל כוח של פיקוד דרום ידרש".

אתמול, שר הביטחון יואב גלנט ספד לאל"מ דקסה בהלוויתו, אליה הגיעו אלפי אנשים: "מאז הגיעה אליי הבשורה הקשה על נפילתו של אחסאן, אני שב ונזכר בפגישתנו האחרונה, בשטח, שעה שהוביל את פקודיו במשימה, לפירוק חטיבת רפיח של חמאס. ההחלטיות, הצניעות וההתקפיות אותן גילה אחסאן, הותירו בי רושם רב, בשיחותיי עם הרמטכ"ל ואלופי צה"ל, על אותו הביקור בחטיבה 401 הבנתי כי מה שראיתי בשטח וההתייחסות של פקודיו אליו, הוא גם האופן שבו ראו אותו מפקדיו. אחסאן - כשמו כן הוא: מנהיג ומפקד".

שר הביטחון בהלווית אל"מ אחסאן דקסה, צילום: הרצי שפירא
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר