משגר של 40 קנים בתוך בית: "לעומת עזה, האתגר בדרום לבנון גדול יותר"

סרן במיל' אלן, בן 24, מפקד פלוגת הנדסה בגדוד 9227, שעלה מצרפת בגיל 5, משתף את האתגרים שבהם הוא נתקל בלחימה נגד חיזבאללה • תשתיות צבאיות מורכבות ואיכותיות מקשות על הפעילות המבצעית • "בעזה השתמשנו עם כמויות קטנות יחסית של חומר נפץ, כאן מדובר בסדרי גודל עצומים, עד מאה טון", הוא מספר

אלן. "מלכדנו - ואז פוצצנו". צילום: דובר צה"ל

בזמן שהירי לעבר ישראל נמשך בצפון, כוחות צה"ל פועלים במרחב דרום לבנון, במטרה לחשוף ולהשמיד את התשתיות של חיזבאללה – מנהרות, משגרים, ופירים, חלקם חבויים באזורים אזרחיים. הגדודים ההנדסיים של צה"ל ממלאים תפקיד קריטי בלחימה הזו.

רכב עם משגר הרקטות שאותר בחצר בית מגורים בלבנון (21.10.24) // דובר צה"ל

סרן במיל' אלן, בן 24, מפקד פלוגת הנדסה בגדוד 9227, שעלה מצרפת בגיל 5, משתף את האתגרים שבהם הוא נתקל בלחימה בדרום לבנון. "המשימה שלנו כגדוד הנדסה היא לפתוח צירים לתנועה לכוחות. אנחנו מאפשרים לחטיבה תנועה מאובטחת ומשמידים תשתיות של מנהרות, פירים וכל תשתית של החיזבאללה. כשכוחות החי"ר נתקלים בזירות מטענים, הם קוראים לנו".

במסגרת הלחימה, נאלץ גדוד ההנדסה להתמודד עם אתגרים מורכבים בשטח. סרן אלן מתאר מקרה בו חייליו ניגשו להשמיד משגר של 40 קנים, מוכן לשיגור, שהוסתר בתוך כפר בלבנון: "המשגר היה בתוך בית שגרו בו. מלכדנו את המשגר ופוצצנו אותו. אתה מבין שהרקטות האלו היו יכולות להיות משוגרות לשטח ישראל".

לוחמי צה"ל בדרום לבנון (למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: דובר צה"ל

חיזבאללה, בניגוד לחמאס, מחזיק בתשתיות צבאיות מורכבות ואיכותיות בהרבה, מה שמקשה על הפעילות המבצעית. "מצאנו כמויות כפולות ומכופלות בכל מה שקשור לתשתיות לחימה – המשגרים, עמדות הלחימה, ואפילו המנהרות", אומר סרן אלן. "כשהשמדנו מנהרות, גילינו שהן רחבות הרבה יותר מאלו שבעזה, וכוללות מטבחים, מקלחות ואפילו אפשרות לנוע בתוכן עם אופנועים. חיזבאללה הוא צבא מאורגן עם יכולות גבוהות בהרבה".

הלחימה מול חיזבאללה מציבה אתגר גדול יותר מזה שבעזה, בעיקר בגלל ההיקף והאיכות של התשתיות הצבאיות. "בעזה השתמשנו עם כמויות קטנות יחסית של חומר נפץ, כאן מדובר בסדרי גודל עצומים, עד מאה טון. האתגר כאן הוא גדול יותר, כיוון שחיזבאללה הרבה יותר מוכן לקרב".

כוחות צה"ל נלחמים בדרום לבנון (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

לסיכום, סרן אלן מדגיש את המורכבות וההישגים של כוחות ההנדסה מול חיזבאללה: "אחרי שראיתי את התשתיות שהשמדנו – יצאנו מזה בזול. נמשיך במאבק ולהכות בתשתיות שלהם. לבנונים שיאפשרו שימוש בתשתיות שלהם – יראו את צה"ל תוקע דגל באותו מקום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר