גלנט במעמד החתימה. צילום: שירה קינן

גלנט חתם על צו: "הבנק של חיזבאללה" יתווסף רשמית לרשימת ארגוני הטרור

שר הביטחון חתם על צו שמוסיף את עמותת "אל-קרד אל-חסן" לרשימת ארגוני הטרור המוכרזים של מדינת ישראל • מלשכתו של השר ציינו כי חתימתו התבססה על חוות דעת מודיעיניות, משפטיות ומבצעיות, ועל המלצת הרמטכ"ל וראש השב"כ • ההחלטה מגיעה כחלק מהמערכה הכלכלית שמנהלת מערכת הביטחון נגד חיזבאללה וארגוני הטרור השונים

[object Object]

שר הביטחון יואב גלנט, חתם היום (שני) על הצו המוסיף את עמותת ״קרד אל חסן״ לרשימת ארגוני הטרור המוכרזים של מדינת ישראל, כחלק מהמערכה הכלכלית שמנהלת מערכת הביטחון נגד חיזבאללה וארגוני הטרור השונים.

צה״ל יתקוף הלילה עשרות מטרות בביירות - המטרה: רשת הכסף של חיזבאללה // דובר צה"ל

חתימת שר הביטחון, מתבססת על חוות דעת מודיעיניות, משפטיות ומבצעיות, ועל המלצת הרמטכ״ל וראש השב״כ, להכריז על העמותה כארגון טרור, בשל מימון הטרור המתבצע באמצעות רכישת אמל״ח, תשלום משכורות למחבלים ואחסון כספי הארגון במוסדות העמותה. על פי חוות הדעת והמידע שנאסף, ארגון החיזבאללה ושלוחי ארגוני הטרור הפלשתיניים בלבנון, מסתייעים ב-״קרד אל חסן״, במסגרת פעילותם הכלכלית.

בנק קארד אל חסן, צילום: רשתות ערביות

כאמור, אמש צה"ל פרסם כי הצבא מתכנן לבצע מהלומה התקפית משמעותית בלבנון, כולל באזור דאחייה שבביירות. המבצע יכלול תקיפה של מטרות רבות ברחבי לבנון ובדאחייה, במטרה לפגוע במערכת הכלכלית של חיזבאללה.

תקיפות חיל האוויר בדאחייה של ביירות, צילום: AFP

הוסבר כי אחת המטרות המרכזיות היא קרד אל חסן, בנק הנמצא תחת סנקציות בינלאומיות. לבנק זה 35 סניפים בלבנון וכ-300 אלף לקוחות. צה"ל מתכוון לפגוע בסניפים אלה, שבהם נמצאות עתודות הכספים של חיזבאללה. בנוסף, יותקפו גופי הגזברות של הארגון ומקומות פיזיים בהם מאוחסנים זהב ודולרים. 

מטרת המהלומה היא לערער את היציבות והאמון בחיזבאללה, ולמנוע מהארגון את היכולת לספק יציבות כלכלית לפעיליו. הצבא מדגיש כי זו אינה תקיפה של בנק רגיל, אלא פגיעה במערכת כלכלית מורכבת הכוללת גם הכנסות ממערכות רפואיות ובתי ספר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו