הבית הלבן: ביידן מודאג מהדלפת המסמכים על היערכות ישראל לתקיפה באיראן

מ‏המעון הרשמי בוושינגטון נמסר כי אין אינדיקציה שמסמכים נוספים הנוגעים לפעולה הישראלית באיראן הודלפו • "אנחנו היינו בקשר עם עמיתינו הישראלים בעקבות הדליפה, הנשיא מחכה לשמוע על תוצאות החקירה"

המסמכים שהודלפו על התקיפה הישראלית באיראן. צילום: ללא

לאחר שלפני כיומיים, מסמכים שהודלפו ברשת החברתית X, המיוחסים לפנטגון, סיפקו מבט נדיר על ההיערכות הישראלית לאפשרות של פעולה צבאית נגד איראן, ועוררו סערה, בבית הלבן טוענים היום (שני): "אין לנו אינדיקציה שמסמכים נוספים הודלפו". 

דובר הפנטגון על ירי הטילים מתימן (19.10.23) // PBS

מ‏המעון הרשמי בוושינגטון נמסר בנוסף, כי "הנשיא ביידן מודאג מהדלפת המסמכים. אנחנו היינו בקשר עם עמיתינו הישראלים בעקבות הדליפה, הנשיא מחכה לשמוע על תוצאות החקירה".

כאמור, המסמכים, שתאריכם ה-16 באוקטובר 2024, מתארים פעילות מוגברת של חיל האוויר הישראלי, ככל הנראה בתגובה למתקפת הטילים הבליסטיים האיראנית בתחילת החודש. על פי הדיווחים, חיל האוויר ערך לאחרונה תרגילים ו"חזרות" משמעותיות. הפעילות כוללת עיסוק בטילים בליסטיים המשוגרים מהאוויר (ALBM), כולל לפחות 16 טילים מדגם "Golden Horizon" ו-40 טילים מדגם "Rocks" או ISO2. המסמכים מציינים גם "פעילות כטב"מים חשאית" ותרגילי פריסה בהיקף נרחב.

המסמכים שהודלפו על התקיפה הישראלית באיראן, צילום: ללא

מומחים מעריכים כי ההדלפה עשויה להיות מכוונת מצד הפנטגון, אולי כדי להפגין שליטה במידע ולהשפיע על השיח הציבורי בארה"ב ובישראל. יתכן שהמטרה היא גם להדוף ביקורת מהמחנה הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית על ממשל ביידן, ולהראות שלארה"ב יש השפעה על ישראל. יש לציין כי המסמכים, למרות שנראים אותנטיים, לא אומתו באופן רשמי, ויש להתייחס למידע בזהירות הראויה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר