שר הפנים משה ארבל: לבחון את שלילת אזרחותם של הישראלים החשודים בריגול לטובת איראן

ההחלטה של ארבל מגיעה לאחר שפורסם כי שבעה חשודים נעצרו בהם שני קטינים לאחר שפעלו כסוכנים איראנים בעת מלחמה • אמר ארבל: "״מדינת ישראל תפעל לצד החמרת האכיפה בעבירות הפרת אמונים אף להקיא ולהוקיע מקרבה את הפועלים כנגדה"

משה ארבל. צילום: קוקו

שר הפנים משה ארבל הנחה את הועדה המייעצת לבחון את שלילת אזרחותם של הישראלים החשודים שפעלו כסוכנים איראניים בזמן מלחמה, כאשר היום נחשף כי בתחילת חודש ספטמבר נעצרו שבעה חשודים.

שר הפנים ארבל: ״מדינת ישראל כמדינה חפצת חיים תפעל לצד החמרת האכיפה בעבירות הפרת אמונים אף להקיא ולהוקיע מקרבה את הפועלים כנגדה. כך ראוי לפעול וכך בעזרת השם נפעל״.

כאמור ,שבעה ישראלים יהודים, בהם שני קטינים בני 16 ו-17, ואב ובנו, עצורים מאז חודש ספטמבר בחשד לריגול חמור עבור איראן תמורת מאות אלפי שקלים. היום (שני) הוגשה נגדם הצהרת תובע עם בקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים נגדם, זאת בזמן שבמערכת הביטחון עדיין בודקים כיצד הם פעלו במשך שנתיים מתחת לרדאר של השב"כ, צה"ל, המשטרה והמוסד.  

השבעה צפויים להיות מואשמים בסיוע לאויב בזמן מלחמה, שהעונש בגינו הוא מיתה או מאסר עולם. במשטרה שוללים את ההערכה כי השבעה היו חלק מהחלטת החמאס לפלוש לשטח לישובי העוטף ב-7 באוקטובר, אך מדגישים כי "כל טיל שנורה לכיוון המדינה בשנתיים האחרונות מעזה, מלבנון או מאיראן הגיע למקומות שהם צילמו ושלחו לאיראנים, בדגש על השנה האחרונה".

המתקפה האיראנית, צילום: קוקו

מפרטי החקירה עלה כי השבעה ביצעו במשך שנתיים בין 600 ל-700 משימות ריגול עבור איראן. הם תיעדו מתקנים ביטחוניים רגישים, בסיסים צבאיים ויעדי אדם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר