צה״ל יתקוף הלילה עשרות מטרות בביירות - המטרה: בנקים ורשת הכסף של חיזבאללה

תא"ל הגרי הודיע כי צה"ל יוצא למבצע נרחב נגד מערך הכספים של ארגון הטרור בלבנון • בהצהרה, אמר דובר צה"ל כי יותקפו נכסים משמעותיים שמשמשים למימון פעילות טרור וקרא לכל מי שנמצא בביירות ליד אותם אתרים - "להתפנות מיד" • המטרה המרכזית היא קרד אל חסן, בנק שיש עליו סנקציות ולו 35 סניפים בלבנון ו-300 אלף לקוחות • מקורות: המטרה - לחץ וערעור היציבות

בנק קארד אל חסן. צילום: רשתות ערביות

צה"ל מפרסם היום (ראשון) כי הצבא מתכנן לבצע מהלומה התקפית משמעותית בלבנון, כולל באזור דאחייה שבביירות. המבצע יכלול תקיפה של מטרות רבות ברחבי לבנון ובדאחייה, במטרה לפגוע במערכת הכלכלית של חיזבאללה.

צה״ל יתקוף הלילה עשרות מטרות בביירות - המטרה: רשת הכסף של חיזבאללה // דובר צה"ל

מקורות צבאיים מסבירים כי חלק ניכר מהכלכלה של חיזבאללה מבוסס על מימון איראני, המגיע דרך סוריה או ישירות ללבנון. סכומים המוערכים במאות מיליוני דולרים עד מיליארד דולר בשנה משמשים בעיקר למשכורות, בנייה ותחזוקה של הארגון.

אחת המטרות המרכזיות היא קרד אל חסן, בנק הנמצא תחת סנקציות בינלאומיות. לבנק זה 35 סניפים בלבנון וכ-300 אלף לקוחות. צה"ל מתכוון לפגוע בסניפים אלה, שבהם נמצאות עתודות הכספים של חיזבאללה. בנוסף, יותקפו גופי הגזברות של הארגון ומקומות פיזיים בהם מאוחסנים זהב ודולרים.

תקיפות צה"ל בדאחייה של ביירות, צילום: אי.פי

מטרת המהלומה היא לערער את היציבות והאמון בחיזבאללה, ולמנוע מהארגון את היכולת לספק יציבות כלכלית לפעיליו. הצבא מדגיש כי זו אינה תקיפה של בנק רגיל, אלא פגיעה במערכת כלכלית מורכבת הכוללת גם הכנסות ממערכות רפואיות ובתי ספר.

המבצע צפוי לכלול הרס של מבנים רבים ופגיעה בנכסים פיננסיים. צה"ל מציין כי היעדר הגישה הפיזית לכסף יהיה זמני, אך מטרת המהלך היא לשבש את פעילות המערכת הכלכלית של חיזבאללה לטווח ארוך יותר.

תקיפה בדאחייה בביירות בסוף השבוע, צילום: אי.פי

מקורות צבאיים מדגישים כי זו אינה מכה חד-פעמית, אלא חלק ממאמץ מתמשך לערער ולסדוק את המערכת הכלכלית של הארגון. לא כל הפעולות המתוכננות יתבצעו היום, והמבצע צפוי להימשך לאורך זמן.

בהצהרתו, מסר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "ביממה האחרונה נורו עשרות שיגורים לעבר ישובי הצפון. בעוד מספר דקות נפיץ אזהרת פינוי מקדימה להתפנות מאתרים המשמשים למימון פעילות הטרור של חיזבאללה. אני מדגיש כאן כל מי שימצא בסמוך לאתרים נדרש ממנו להתרחק מיד". עוד הוסיף הגרי: "אנחנו נתקוף מספר רב של מטרות בשעות הקרובות ומטרות נוספות בהמשך הלילה".

דובר צה"ל דניאל הגרי, צילום: גדעון מרקוביץ'

הגרי הדגיש: "בימים הקרובים נחשוף את איראן ממנמת את חיזבאללה. אנחנו נתקוף אותם במהלך הלילה ונעדכן על תוצאות התקיפה בימים הקרובים. לנו יש תוכניות לתקיפה בכל מקום במזרח התיכון שיש איומים על ישראל. כבר אמרנו שבהנחיה של הדרג המדיני - נפעל איפה שנידרש".

הגרי הוסיף כי "בצה"ל עובדים מול פיקוד המרכז האמריקני יחסים מאוד צמודים ודיסקרטיים כך אנחנו פועלים מתחילת המלחמה וכך נמשיך לפעול"..

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי: "תושבי לבנון, צה"ל יחל לתקוף תשתיות ששייכות לאגודה 'אל-כרד אל-חסן' המזוהה עם חיזבאללה. התרחקו מיד. חלק גדול מהפעילות של חיזבאללה ממומן מתקציב המדינה האיראנית. חיזבאללה משתמש בכספים האלה למימון פעילות טרור, שכוללת חימוש, רכישת מתקנים לאחסון אמל"ח, הקמת אתרי שיגור, מימון שכר חברי הארגון וביצוע פעילויות טרור שונות. האגודה משתתפת במימון הפעילות, ולכן צה"ל החליט לתקוף את התשתיות האלו. אנחנו קוראים לאנשים במבנים, שמשמשים את חיזבאללה, להתרחק מהם לטווח של לפחות 500 מטרים במהלך השעות הקרובות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר