מקרבות ביישובים ב-7 באוקטובר ועד ללחימה בג'באליה: 6 מפקדים בדרגת אלוף משנה נפלו ב"חרבות ברזל"

מפקדי צה"ל צועדים בראש וחותרים למגע מתחילת המלחמה • בסדיר ובמילואים - ישראלים רבים חייבים להם את חייהם

המפקדים שנפלו. צילום: דובר צה"ל

שישה מפקדים בדרגת אלוף משנה בדרגת סגן אלוף נפלו בקרבות עם חמאס מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל.

אל"מ במיל' ליאון בר - נפל בהיתקלות עם מחבלים ב-8 באוקטובר לאחר שיצא לסייע בדרום יחד עם בנו. ליאון בן ה-53 מגדרה חילץ עשרות ישראלים שחבים לו את חייהם – עד שנהרג בעצמו מאש המחבלים.

אל"מ ליאון בר ז"ל, צילום: ללא

אל"מ אסף חממי - אל"מ חממי (41) היה בין הראשונים לזנק נהרג בבוקר שבת ה7.10 בקרב מול מחבלים בקיבוץ נירים. גופתו של חממי כמו גם פקודיו נחטפו לרצועה רק אחרי חודשיים נודע שהוא אינו בין החיים. והן עדין מוחזקות בה (אחרי הפקיד את בנו, שישן עדיין, בידי חיילות ששירתו במקום). השאיר אחריו את בת זוגו ספיר ואת שלושת ילדיהם - אלה, אלון וארבל.

אל"מ חמימי ז"ל, צילום: דובר צה"ל

אל"מ יצחק בן בשט - אל"מ בן בשט ("בנבה"), בן 44 משדה יעקב, החל תהליך פרישה מצה"ל בחודש ספטמבר אשתקד. בן בשט נפל ב-12 בדצמבר בקרב סג'עיה שבמזרח רצועת עזה יחד עם עוד שמונה לוחמים. בן בשט שכיהן כמפקד חטיבת יפתח הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

אל"מ יצחק בן בשט, צילום: ללא קרדיט

אל"מ רועי יוסף לוי - *אל"מ לוי (44) ז"ל, מפקד היחידה הרב-ממדית נפל בשבת השחורה קרב הירואי מול מחבלים בקיבוץ רעים. הלוי ששימש בעבר גם כמפקד יחידת אגוז, נבחר להדליק משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל ב-2018, אחרי שנפצע אנושות כמפקד סייגת גולני בקרב בסג׳עייה במבצע "צוק איתן".

סיפור הפציעה ב"צוק איתן" כפי שפורסם ב"ישראל היום": בקו הבתים הרביעי נפצע אל"מ לוי משני רסיסי רימון בידו ודימם. "אמרתי לו: 'ניקח אחורה ואשים לך ח"ע (חסם עורקים, ל"ש)'. הוא לא הסכים, אמר שאניח ת"א (תחבושת אישית) כדי שיוכל להמשיך להילחם. ואז הוא אמר לי 'תשטוף ממני את הדם, אני לא רוצה שזה יוריד את רוח הלחימה של החיילים'. הוא תפקד רגיל עם היד למרות שהיה לו רסיס בשורש כף היד ורסיס במרפק", סיפר רס"ל ע'.

אל"מ רועי לוי ז"ל, צילום: דובר צה"ל

בשלב זה הותקל הכוח על ידי מחבלים שהתבצרו באחד הבתים, ואל"מ לוי החליט לשלוח את כוח ההכשרות לאגף את הבית, בעוד שהוא והחיילים שנשארים איתו יחפו עליהם. "אנחנו מנהלים את הלחימה, רועי לידי והוא החליט בשלב מסוים לעלות מולם לראות מה מצבם. הוא מבקש את המע"ד (מכשיר עזר דיבורי, ל"ש), מעביר לו את המע"ד, וכשהוא בא לדבר הוא חוטף כדור בלב ונהרג במקום".

אל"מ יהונתן שטינברג - אל"מ שטינברג (בן 43) מפקד חטיבת הנח"ל יצא בשבת ה7 באווקטובר מביתו בקיבוץ שומריה כדי לחבור לחייליו בעוטף ונתקבל בכח מחבלים של חמאס בסמוך לצומת מגן סמוך למעבר כרם שלום, נלחם מולם לבדו ונהרג.  שמו היה הראשון שהתפרסם לציבור מבין חללי צה"ל במלחמה. נטמן בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. נשקו האישי מסוג מיקרו-תבור נלקח על ידי המחבלים, ונמצא כעבור כ-5 חודשים על ידי לוחמי חטיבת הקומנדו בשכונת חמד בח'אן יונס.

מח"ט הנח"ל שנהרג בחרבות ברזל, יהונתן שטיינברג, צילום: דובר צה"ל

אל"מ אחסאן דקסה - מפקד חטיבה 401, נהרג היום (ראשון) במהלך פעילות מבצעית בג'בלייה שברצועת עזה. דקסה, בן 41, נפגע ממטען גחון שהופעל נגד כוחותינו באזור.

אל"מ אחסאן דקסה, צילום: ללא

דקסה, תושב דליית אל כרמל, היה קצין מוערך ומעוטר בצה"ל. הוא התגייס לחיל השריון בשנת 2001 ועשה דרכו בשורות הצבא עד לתפקידו האחרון כמפקד חטיבה 401, אליו מונה ביוני האחרון. במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, דקסה, אז סרן בן 23, הפגין אומץ לב יוצא דופן שזיכה אותו בצל"ש אלוף פיקוד צפון. כמפקד פלוגת טנקים בגדוד 75 של חטיבה 7, דקסה מצא את עצמו בלב הקרב הקשה בעייתא א-שעב ב-2 באוגוסט 2006.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר