יצא מהטנק עם קצינים נוספים כדי לבצע תצפית - ונהרג מפיצוץ מטען | תחקיר האירוע בו נפל אל"מ אחסאן קסדה

מח"ט 401 אל"ם אחסאן דקסה, בן 41 מדליית אל-כרמל, נפל בקרב בג'באליה לאחר שהטנק שבו היה עלה על מטען • מתחקור ראשוני עולה כי הטנק שבו היה בג'באליה עלה על מטען וכי דקסה נהרג במקום • כמה לוחמים נפצעו מהפיצוץ, ופונו לבתי חולים בישראל • זמן קצר לאחר הפיצוץ, מפקד האוגדה קיבל שליטה על האירוע וניהל את חילוץ הנפגעים

חיל האוויר תקף בג'באליה מרחב שממנו בוצעו שיגורים לאשקלון. צילום: דובר צה"ל

צה"ל ממשיך בשעות אלה (ראשון) בפעילות מבצעית נרחבת באזור ג'באליה שבצפון רצועת עזה, במסגרת פעילות אוגדה 162. מקורות צבאיים מדווחים כי הפעילות באזור זה, אליו חזר חמאס לאחרונה, מסבה נזק משמעותי לארגון הטרור. במהלך הפעילות נהרגו ונשבו מחבלים רבים.

אלוף משנה אחסאן דקסה, צילום: אייל מרגולין/ג'יני

במסגרת הפעילות, חטיבה 401 בפיקודו של אל"מ אחסן דקסה המשיכה בפעולות נגד תשתיות חמאס. במהלך פעילות מבצעית, אל"מ דקסה הגיע לשטח עם שני טנקים, בליווי המג"ד וקצינים נוספים. הכוח התמקם בנקודת תצפית כ-20 מטרים מהטנקים.

לפי דיווח צה"ל, על נקודת התצפית הוטמן מטען חבלה. למרות זיהוי של חוט חשוד, אירע פיצוץ שגרם למותו של אל"מ דקסה במקום. שלושה קצינים נוספים נפצעו: מג"ד 52 נפצע קשה, ושני קצינים נוספים נפצעו קל ובינוני. הפצועים פונו במהירות בפינוי אווירי לבתי חולים.

אל"מ אחסאן דקסה, צילום: אייל מרגולין/ג'יני

בעקבות האירוע, בוצעו מינויים זמניים: תא"ל בידרמן, מפקד אוגדה 162, מונה כממלא מקום מפקד חטיבה 401. אל"מ בני אהרון ימלא את מקומו של תא"ל בידרמן כסגן מפקד האוגדה. סא"ל דניאל אלה, המג"ד הקודם של גדוד 52, קיבל את הפיקוד על הגדוד.

צה"ל מדגיש כי למרות האבדה הקשה, הכוחות ממשיכים בפעילותם המבצעית באזור, תוך נחישות להשלים את משימתם בלחימה נגד חמאס.

בתוך כך, צה"ל דיווח על אירוע בו נהרגו שלושה חיילי צבא לבנון. על פי הדיווח, זוהתה משאית צבאית שנסעה לאזור בו נמצאים כוחות צה"ל, והיא הותקפה. לאחר מכן, הגיעו למקום כלי רכב נוספים של צבא דרום לבנון. מקורות צבאיים הדגישו כי צה"ל אינו מחפש לתקוף את חיילי צבא לבנון, וכי הם אינם מוגדר כמטרה מבחינת צה"ל. האירוע נמצא בבדיקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר