יום לפני נפילתו: התיעוד האחרון ממצלמת הקסדה של סרן איתי אריאל גיאת ז"ל

בסרטון שצולם במהלך הפעילות המבצעית של יחידת אגוז בדרום לבנון, נראים הכוחות במהלך בדיקות של אמל"ח שנמצא בפשיטה על מתחמי טרור של חיזבאללה • במהלך המבצע השמידו הכוחות אמצעי לחימה רבים, ביניהם פצצות מרגמה, טילי נ"ט ומשגרים טעונים

התיעוד האחרון מקסדתו של סרן איתי אריאל גיאת ז"ל // דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם היום (ראשון) את התיעוד האחרון ממצלמת ה-גו פרו של סרן איתי אריאל גיאת ז"ל, שנפל בקרב בדרום לבנון. מדובר בסרטון שצולם ב-1 באוקטובר, יום לפני נפילתו, בו מתועדים כוחות יחידת אגוז, כולל צוותו של גיאת, בפשיטה על מתחמי טרור של חיבזאללה.

במבצע המתועד, הכוחות הפועלים תחת עוצבת הקומנדו איתרו והשמידו מספר רב של תשתיות אויב, כולל מבנים ועמדות לחימה. בנוסף, הושמדו אמצעי לחימה מגוונים, ביניהם פצצות מרגמה, טילי נ"ט ומשגרים טעונים.

הפעילות הצבאית האחרונה של סרן איתי אריאל גיאת ז"ל, צילום: דובר צה"ל

סרן גיאת, מפקד צוות ביחידת יהל"ם, נפל למחרת, במהלך היתקלות עם מחבלים בדרום לבנון. בן 23 בלבד במותו, גיאת היה תושב שוהם והותיר אחריו הורים, דגנית וארז, שתי אחיות, לירז ועמית, ובת זוג, נועה גולדברג.

משפחתו של גיאת תיארה אותו כ"צעיר מבריק, צנוע ובעיקר אהוב על כולם". הוא סיים בגרות מדעית בהצטיינות, הדריך בבני עקיבא והתנדב במד"א. למרות הישגיו הרבים, גיאת היה ידוע בצניעותו ובאהבתו לכדורגל, ספרי וסרטי מדע בדיוני ופנטזיה.

דרכו הצבאית של גיאת החלה בשירות קצר בחיל הים, ולאחר ניתוח להסרת משקפיים, התקבל ליחידת יהל"ם שם הצטיין. "היתה לו חשיבה מתמטית, מחוץ לקופסה וקור רוח, שילוב שהציל חיים רבים לא פעם", סיפרה משפחתו. גיאת השתתף בפעילות מבצעית בעזה, נפצע, ודרש לחזור מיד לצוותו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר