סינוואר בלילה שלפני טבח 7 באוקטובר: התיעוד של רב המרצחים נחשף

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי חושף בהצהרתו סרטון של מנהיג חמאס ביום שלפי השבת השחורה בו הוא נראה הולך יחד עם משפחתו למקום מסתור במנהרה הלוך ושוב יחד עם בנו, כשבכל פעם הם מביאים ציוד אחר למטרת שהייה ממושכת במנהרה כגון אוכל, מים וטלוויזיה

סינוואר, שעות ספורות לפני הטבח

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי, חשף בהצהרתו תיעוד חדש של רב המרצחים יחיא סינוואר ביום שלפני הטבח ב-7 באוקטובר. 

על הסרטון של סינוואר: "מהשעות הראשונות לפני הטבח האכזרי בשבעה באוקטובר, כוחותינו תפסו לפני מספר חודשים תיעוד בו נראה יחיא סינוואר בשעת לילה בשישי לאוקטובר, בה היה עסוק סינוואר בבניית מסלול ההימלטות שלו. ניתן לראות כיצד סינואר ובני משפחתו בורחים דרך מנהרה מתחת לביתם שעות ספורות לפני השבעה באוקטובר, במשך שעות סינוואר ובנו יורדים ומתצטיידים במוצרים שונים לשהייה ארוכה. שעות לפני הטבח האכזרי סינוואר דאג רק לו ולמשפחתו".

פירט על דרך הפעולה לפיה ידעו ששם סינוואר שהה: "מספר פעמים כוחותינו היו קרובים אליו מאוד והגיעו למקומות בהם שהה זמן קצר לפני הספיק לברוח. סינוואר שהה במתחם בכירים מתחת לאדמה במתחם היה כל מה שהוא היה צריך טלויזיה אוכל ספות מיטות אמצעי קשר ושליטה, ידענו שהוא שם לפי דגימת DNA על טישו, בדקנו כל פרט אפשרי בשביל ללכוד אותו. על פי המודיעין שלנו סינואר התחבא רוב הזמן מתחת לקרקע במרחב שבין חאן יונס לרפיח ויצא רק לשם בריחה".

המנהרה בה שהה סינוואר עם משפחתו - מאובזרת בכל מה שנדרש, צילום: דובר צה"ל

לאחר מכן, חשף דבר צה"ל תיעוד נוסף מחיסולו של סינוואר: 

תיעוד נוסף מחיסולו של יחיא סינוואר על-ידי כוחות צה״ל

"זו למעשה הפעם הראשונה שסינוואר פגש את כוחות צהל בעזה וזו גם הפעם שחוסל" אמר הגרי.

התייחס לסוגיית השמועות הכוזבות שהופצו בנוגע לחילוץ חטופים מעזה: "אני קורא לכם אל תשתפו פעולה עם הפצת שמועות ומידע כוזב באש לסוגיית החטופים, משפחות החטופים מצויות בכאב שלא ניתן לדמיין וכל הכבדה נוספת עליהם היא פשע גלו אחריות ואל תעבירו שמועות, אנחנו נמשיך לפעול ככל שידרש על מנת ליצור את התנאים להחזרת החטופים".

על פעילות כוחות צה"ל אמר: "במהלך סוף השבוע כוחותינו המשיכו לפעול בכל הגזרת. כוחות צה"ל פועלים בדרום לבנון. על פי ההערכות שבידינו עד כה חוסלו יותר מ1,500 פעילים מתחילת המלחמה. בשעות האחרונות תקפנו חמישה ביניינים בדחייה בבירות בהם היומחסנים עם אמל"ח המכוון לעורף ישראל, הוצאנו אזהרה מוקדמת לאזרחים טרם התקיפה ולאחר מכן תקפנו אותם".

תיעוד מהשמדת תשתית תת-קרקעית של חיזבאללה בדרום לבנון, צילום: דובר צה"ל

 התייחס לירי אל עבר מעון ראש הממשלה: "אנחנו לא עוצרים, אנחנו במלחמה. הבוקר חדרו מלבנון שלושה כלי טייס בלתי מאיושים 2 יורטו והשלישי פגע במבנה בקיסריה תוך ניסיון לפגוע בראש הממשלה. אין נפגעים בתקיפה האירוע מתוחקר".

על הירי לצפון וההרוג מהמטח: "אנחנו נלחמים בחיזבאללה בנחישות והתוצאות מדברות בעד עצמן, הלחימה רק תגבר, במהלך היום בוצעו עשרות שיגורים לעבר יישובי הצפון רובם יורטו או נפלו בשטחים פתוחים. אזרח אחד נרצח ועוד מספר נפצעו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר