רס"ם (מיל') ישי גרינבאום, מת מפצעיו; סמ"ר אופיר ברקוביץ' וסמל אלישי יונג נפלו בעזה

ישי, בן 38, נאבק על חייו במשך עשרה ימים לאחר שנפצע בדרום לבנון • סמ״ר אופיר ברקוביץ׳, בן 20 ממודיעין-מכבים-רעות, וסמל אלישי יונג, בן 19 מדימונה, היו לוחמי שריון בגדוד 52, עוצבת "עקבות הברזל" (401) • באירוע בו נפלו נפצע קצין לוחם באורח קשה • קצין לוחם בגדוד 53 נפצע באורח קשה בלחימה בצפון

אופיר ברקוביץ', אלישי יונג וישי גרינבאום. צילום: ללא

צה"ל התיר לפרסום היום (מוצ"ש) את שמם של רס"ם ישי גרינבאום, סמ״ר אופיר ברקוביץ׳, בן 20 ממודיעין-מכבים-רעות, וסמל אלישי יונג, בן 19 מדימונה. אופיר ואלישי שניהם לוחמי שריון בגדוד 52, עוצבת "עקבות הברזל" (401) נפלו בסוף השבוע בקרב בצפון רצועת עזה. ישי, בן 38 מלוד, סמל מחלקה בגדוד 5030, חטיבת ׳אלון׳ (228), נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה בתאריך 9 באוקטובר 2024, בקרב בדרום לבנון.

באותו אירוע שנפלו לוחמי השיריון, נפצע קצין לוחם מגדוד שריון 52, עוצבת "עקבות הברזל" (401) באורח קשה. בנוסף, קצין לוחם בגדוד 53, עוצבת "ברק" (188), נפצע היום באורח קשה בלחימה בצפון.

סמ"ר אופיר ברקוביץ' ז"ל,

סמ"ר אופיר ברקוביץ 

"בלב כבד ובצער רב, התבשרנו במהלך השבת על נפילתו של סמל ראשון אופיר ברקוביץ ז״ל, לוחם בגדוד 52 של חטיבה 401, חיל השריון, שנהרג בלחימה בעזה", כתב ראש העיר מודיעין חיים ביבס. ליבי עם ההורים, סימונה וברוך ועם בני משפחתו וחבריו של אופיר בשעה קשה זו. בשם תושבות ותושבי העיר אני שולח תנחומים ותמיכה למשפחה האבלה".

אופיר ברקוביץ' עם אחיו, צילום: באדיבות המשפחה

התיכון בו למד ברקוביץ', מכבים רעות "מור" ספד לנופל שלמד בבית הספר: "בית הספר העל יסודי מכבים רעות- מו"ר, ההנהלה, המורים, העובדים והתלמידים כואבים את מותו של בוגר בית הספר סמ"ר אופיר ברקוביץ' ז"ל, שנפל בקרבות בעזה. אופיר ז"ל הוא בנה של סימונה ברקוביץ', מורה בבית הספר. אנו שולחים תנחומים עמוקים ומשתתפים בצער המשפחה והחברים בשעה קשה זו.
יהי זכרו ברוך".

סמל אלישי יונג 

 
סמל אלישי יונג ז"ל,
 
ראש העיר דימונה בני ביטון הוציא הודעת תנחומים לסמל אלישי יונג ז"ל:: ״בשם כל תושבי העיר דימונה אני משתתף בצערה של משפחת יונג על נפילת בנה אלישי גיבור ישראל. אנחנו כואבים את כאב המשפחה, מחבקים ומחזקים אותה".
 
עוד הוסיף: "אלישי משתייך לקהילת העבריים בעיר, שהיא קהילה מגובשת, תורמת ומתנדבת. בקרב הקהילה נרשם גיוס של 100%, מה שמעיד על אהבתם למדינה ועל רצונם להשתלב בה, בעיקר בהגנה עליה. מי ייתן והקהילה לא תדע עוד צער. כך או אחרת, עיריית דימונה בראשותי עומדת לרשות המשפחה בכל עת". 

קהילת העבריים: "מודיעים בצער רב ובכאב עצום, על נפילתו של בן קהילתנו סמל אלישי יאנג ז״ל לוחם שריון, בגדוד 52 עוצבת עקבות ברזל. זוהי תזכורת קשה לכך, שהשכול לא פוסח מעל אף אחד מאיתנו, ותזכורת כואבת לכך שקהילת העבריים היא חלק בלתי נפרד מהפסיפס הישראלי. נמשיך לעטוף ולחבק את המשפחה האבלה, ונתפלל לימים טובים יותר".

ישי נתנאל גריבאום

בן 38 מלוד, הותיר אחריו את אישתו הדס וארבעה ילדים כאשר הקטן בן חמישה חודשים בלבד.

ישי נתנאל גרינבאום, צילום: ללא

אישתו הדס כתבה: "בלב שבור ומנופץ לרסיסים, אני נאלצת להודיע על פטירתו של בעלי הגיבור והאהוב ישי גרינבאום. ישי נפל בקרב על הגנת המולדת והארץ שכה אהב. העולם הפסיד השבת אדם יקר מפז. תודה למשפחה ולכל הדואגים על התמיכה, המחשבות והתפילות".

בן דודו כתב: "בן הדוד השני שלי, ישי גרינבאום, שזכיתי לצערי להכיר רק מעט, נפטר במהלך החג, אחרי שנפצע קשה מאוד בלבנון לפני כשבוע. איש יקר, עובד סוציאלי שהתמחה בהתנהגות מינית פוגענית אצל ילדים. איש אוהב אדם, וארץ, השאיר אחריו את אשתו הדס, ו-4 ילדים, הקטן בן חמישה חודשים בלבד. ה׳ יקום דמו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר