ניסיון פיגוע בבנימין: מחבל פלשתיני האיץ לעבר ניידת סמוך לעופרה - ונוטרל, אין נפגעים

דובר צה"ל עדכן כי המחבל, בן 27 משכם, ניסה לפגוע ברכב משטרתי שהיה בפעילות ליד רמאללה • האירוע מתוחקר, הצבא וכוחות הביטחון ממשיכים בפעילות המבצעית במרחב, חבלני משטרה במקום בודקים את הרכב הפוגע

אירוע פח"ע בכניסה לעפרה בבנימין // 27א

מחבל פלשתיני, בן 27 משכם, ניסה לבצע פיגוע הבוקר (שבת) בכניסה ליישוב עופרה שבבנימין. הוא האיץ עם רכבו לעבר רכב משטרתי שהיה בפעילות מבצעית. המחבל נוטרל, אין נפגעים בקרב הכוחות. 

בדובר צה"ל עדכנו כי האירוע מתוחקר, צה"ל וכוחות הביטחון ממשיכים בפעילות המבצעית במרחב. במקביל, חבלני משטרה במקום בודקים את הרכב הפוגע. כביש 60 מצומת עופרה נפתח לתנועה לסרוגין, כוחות גדולים של מחוז ש"י וצה״ל במקום.

הזירה בכניסה לעפרה, צילום: ללא

מפקד מחוז ש"י, ניצב משה פינצ'י בהערכת מצב בזירה: "מדובר בפיגוע שלמזלנו הסתיים ללא הרוגים וללא פצועים, המחבל מת בהתנגשות. אנחנו נלמד את האירוע ונפיק לקחים. מחבל שלא פוגש שוטרים או חיילים בצירים יפגוש באזרחים וזה התפקיד שלנו - להגביר את הבידוקים והערנות לשמירה על האזרחים שחיים פה״.

כזכור, במאי האחרון סמ"ר אליה הלל וסמ"ר דייגו שוישה הרסאג' מחטיבת כפיר, נהרגו בפיגוע דריסה סמוך לשכם, לא רחוק מהיישוב איתמר. המחבל הסגיר עצמו למגנונים הפלשתיניים לאחר שנמלט לאזור שכם. הנפגעים פונו לבית החולים בילינסון. לא רחוק מאזור הפיגוע ערבים יידו אבנים לעבר רכבים בעוקף חווארה.

תיעוד מזירת הפיגוע ליד שכם (ארכיון) // רשתות ערביות

ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ הגיב אז: "אנו רואים שוב כיצד האוייב כאן ביהודה ובשומרון מחפש את השמדתנו בכל מקום - בשומרון ובבת חפר. התשובה צריכה להיות במעשים - הממשלה וצה"ל חייבים לפעול בשטח מהיסוד מול האוייב ומול האוכלוסיה שתומכת בו. אנחנו מחזקים את ידי חיילי צה"ל שפועלים במסירות נפש למען בטחון המדינה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר