בתגובה לחיסול סינוואר ובעידוד חמאס: ארגון פלשתיני הכריז על "יום זעם" במזרח ירושלים

ועדת "תיאום הפלגים בירושלים" הכריזה על שביתה כללית וקראה לצעירים במזרח העיר לצאת לנקודות חיכוך מרכזיות באזור ולהתעמת עם כוחות הביטחון • ״ועדת התיאום של הסיעה בירושלים מכריזה על שביתה מקיפה כדי לבכות את נפשו של מנהיג השהידים יחיא סינוואר", נכתב בהודעה • מקורות ביטחוניים אישרו את הדברים ומציינים כי ישנה התססה מצד חמאס באזור ירושלים ויו"ש 

הסביבה העוינת במזרח ירושלים (ארכיון). צילום: אייפי

ארגון פלשתיני במזרח ירושלים הכריז על שביתה כללית המוגדרת כ"יום זעם" מחר (שבת), זאת על רקע המתיחות הביטחונית בעקבות חיסול יחיא סינוואר ברצועת עזה. 

יום הזעם המדובר מגיע בעידוד חמאס, כאשר הארגון, ועדת "תיאום הפלגים בירושלים", הוציא הודעה על השביתה בה קרא לצעירים ממזרח העיר לצאת לנקודות חיכוך מרכזיות באזור ולהתעמת עם כוחות הביטחון.

הכוחות בבירה נמצאים בימים אלה בכוננות שיא בעקבות האירועים הביטחוניים האחרונים ובשל ההסתה ברשתות החברתיות הפלשתיניות.

סינוואר, צילום: AP

בהודעה שיצאה מטעם ועדת "תיאום הפלגים בירושלים", נכתב: ״ועדת התיאום של הסיעה בירושלים מכריזה על שביתה מקיפה מחר (שבת) בכל תחומי החיים, כדי לבכות את נפשו של מנהיג השהידים יחיא סינוואר, ורואה בו יום של כעס עז על נשמתו של המנהיג סינוואר״. עוד נכתב בהודעה כי הוועדה ״קוראת לכל הכפרים להגיע לנקודות החיכוך (סילוואן, מחנה שועפאט, אל-עיסאוויה, ג׳בל מוכאבר, ראס אל-עמוד, אל-טור, שייח׳ ג׳ראח)״.

מקורות ביטחוניים אישרו בשיחה עם "ישראל היום" כי אכן ישנה קריאה לשביתה ולהתחככות בצד הפלשתיני. אותם גורמים מדגישים שניסיון העבר מלמד כי ייתכן והצפי לא יתממש, אך שניתן לזהות התססה נרחבת מצד חמאס באזורי ירושלים ויהודה ושומרון. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר