הפיגוע בים המלח: המחבלים הגיעו עם אקדחים, סכין קומנדו ומילון עברי | פרטים חדשים

חוליית המחבלים זוהתה כ-30 מטר מהגדר • במהלך חילופי האש אחד המחבלים חוסל במקום, השני בקרבת הרכב הצבאי • הכוחות עדיין סורקים את האזור לשלילת הימצאות של מחבל שלישי

זירת הפיגוע בים המלח. צילום: TPS

הפיגוע בים המלח: חוליית המחבלים זוהתה בידי התצפיתניות כאשר היא נמצאת 30 מטרים מהגדר. סיוד בפיקוד מ"כ מגדוד מילואים של פיקוד העורף הגיע ראשון למקום. המחבלים פתחו באש לעבר הכוח בהיתקלות צמודה לגדר, במרחק של כ-3 מטרים ממנה.

לפי גורמי הביטחון ההערכה היא כי מדובר במחבלים, ולא בחיילים ירדנים. הם היו מצוידים באקדחי גלוק, מספר מחסניות, קאטר, משקפת, מצפן, אזיקונים, שיחון, מפה וסכין קומנדו, וחתכו את התלתליות באזור החדירה. סיור בפיקוד מ"כ מגדוד מילואים הגיע ראשון למקום. הכוח הצבאי עצר במרחק של בין 80 ל-100 מטרים מהמחבלים, שכרעו מאחורי מחפורת על ציר הטשטוש.

זירת הפיגוע בים המלח, צילום: .

בזמן שהכוח פרק מהרכב, המחבלים פתחו באש לעברו, והצליחו להתקדם כ-30-40 מטרים. אחד המחבלים נהרג במקום, בעוד השני הצליח להתקרב כמעט עד לרכב הצבאי לפני שחוסל.

בעקבות האירוע, הוכרזה כוננות גבוהה בציר 90 וביישובים הסמוכים לתקרית. וכוחות צה"ל עדיין סורקים את האזור בעקבות דיווח על מחבל שלישי שעלה צפונה. האירוע מתוחקר על ידי השב"כ ואמ"ן.

בתוך כך, בעקבות חיסול סינוואר, ננקטו פעולות מול מצרים בהיערכות לאיום של סוררות מצד חיילים בצבא מצרים. זאת בעקבות מקרים של שוטרים מצרים המקללים או יורים באוויר לכיוון ישראל. מה שהתגבר מעט במהלך המלחמה. במקביל, צבא ירדן תגבר את עמדותיו ופעילותו בגבול ישראל מתחילת המלחמה - דבר המתואם עם ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר