"אנחנו נשארים": ביוניפי"ל מסרבים לפנות עמדות ומאשימים את ישראל בתקיפה מכוונת

דוברת הכוח הבינלאומי בדרום לבנון טענה כי אנשיו מצאו סימנים לשימוש בפצצות זרחן סמוך למוצבי הכוח • "ההרס והחורבן בכפרים בדרום לבנון הוא מזעזע", אמרה הדוברת

שיירה של כוח יוניפי"ל בדרום לבנון. צילום: איי.אף.פי

דוברת כוח יוניפי"ל בלבנון אמר היום (שישי) לסוכנות הידיעות רויטרס כי אין בכוונת הכוח לשנות את עמדותיו בדרום לבנון או לסגת, זאת לאחר שישראל קראה לכוח הפיקוח הבינלאומי לעזוב חלק מעמדותיו שנמצאות בסמוך לאזורים בהם נלחם צה"ל בארגון הטרור חיזבאללה.

"אנחנו צריכים להישאר, למרות שהם ביקשו שנזוז", אמרה דוברת הכוח אנדראה טננטי בשיחת וידיאו עם סוכנות הידיעות. "ההרס והחורבן בהרבה מאוד כפרים לאורך הקו הכחול, וגם מעבר לו, הוא מזעזע", אמרה הדוברת בהתייחסות לתקיפות צה"ל בשטחה של לבנון.

נתניהו למזכ"ל האו"ם: "הסירוב שלך לפנות את חיילי יוניפי"ל הופך אותם לבני ערובה של חיזבאללה״ // עומר מירון / לע"מ

טטנטי האשימה את ישראל בתקיפה מכוונת על עמדות הכוח ואמרה: "המוצבים שלנו הותקפו כמה פעמים באופן ששם את אנשינו בסיכון. לפני כמה חודשים אנשינו גילו סימנים לשימוש בפצצות זרחן סמוך לאחד הבסיסים שלנו". טננטי הוסיפה כי המורל בקרב חיילי הכוח גבוה.

הדוברת התייחסה גם ליירוט כטב"מ של חיזבאללה על ידי ספינה גרמנית המשתייכת לכוח מול חופי לבנון. "כלי הטיס הגיע מהדרום אך חג סביב הספינה, כשהוא מתקרב מאוד. למעשה כמה מטרים מהספינה", אמרה טננטי, מבלי לשייך את כל הטיס לארגון הטרור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר