סינוואר והנשק שנמצא עליו. צילום: 27א

בצה"ל בודקים: האם האקדח שנמצא על סינוואר שייך לקצין סיירת מטכ״ל שנפל ב-2018

ייתכן כי הנשק שנמצא על גופת מנהיג חמאס היה שייך ללוחם מחמוד ח'יר א-דין, שנפל בקרב בפעולה המיוחדת שהסתבכה בחאן יונס לפני 6 שנים • האקדח צפוי להגיע בקרוב לבסיס מערך המבצעים המיוחדים של אמ"ן, שם ייבדק

[object Object]

בצה"ל בודקים אם האקדח שנמצא היום (חמישי) על גופת מנהיג חמאס יחיא סינוואר שייך לסא"ל מחמוד ח'יר א-דין ז"ל, קצין בכיר ממערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין שנפל בקרב במהלך פעולה מיוחדת שהסתבכה בחאן יונס שברצועת עזה ב-11 בנובמבר 2018.

מחמוד ח'יר א-דין ז"ל, מהכפר חורפיש, צילום: ללא

האקדח צפוי להגיע בקרוב לבסיס מערך המבצעים המיוחדים של אמ"ן, שם ייבדק האם אכן מדובר באותו אקדח ששייך לסא"ל ח'יר א-דין.

תיעוד מרחפן צה״ל בו נראה יחיא סינוואר ברגעים לפני חיסולו // דובר צה"ל

כזכור, באותה פעולה נועזת, הכוח המיוחד של צה"ל נחשף שלושה קילומטרים בעומק הרצועה, דבר שהוביל לקרב יריות ולמבצע חילוץ מורכב. רק כשלוש שנים וחצי לאחר אותה הפעולה, צה"ל התיר לפרסם את שמו של סא"ל מחמוד ח'יר א-דין ז"ל, מהכפר חורפיש שבצפון. בן 41 היה בנופלו.

הלוויתו של מחמוד ח'יר א-דין, צילום: ללא

מאז המבצע אסר צה"ל את פרסום שמו משיקולים ביטחוניים, ולאחר דיון שערך ראש אגף המודיעין עם נציגי הצנזורה הצבאית, ובהסכמת בני משפחתו, הוחלט לפרסם את שמו ותמונתו. מחמוד ח'יר א-דין, גיבור ישראל, נולד ב-28 בדצמבר 1977 בכפר חורפיש שבגליל העליון, בן בכור להוריו אחמד ונזירה, ולו שבעה אחים ואחיות. הוא בן העדה הדרוזית. היה נשוי לנאהד ואב לשני בנים. הוא שירת כקצין, לוחם ומפקד במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין.

על פי פרסומים, ביום האירוע נסע הכוח בשני כלי רכב. הלוחמים נעצרו במחסום שנפרס על ידי אנשי חמאס, ומשהו בהתנהגותם עורר את חשדם של פעילי חמאס. הפעילים הקיפו את הרכב והחלו לתשאל את נוסעיו.

סרטון חמאס על אותה הפעילות, צילום: ללא

החקירה בשטח ארכה כ-45 דקות, שבמהלכן הפכה אגרסיבית יותר ויותר. כשהכוח הבין שהוא נמצא במצב בעייתי, הצליח סא"ל ח'יר א-דין להסיח את דעתם של אנשי חמאס, ובשבריר שנייה זה הצליח מפקד הכוח, סא"ל א', לפתוח באש. מהאש נהרגו שלושה אנשי חמאס, ולמרבה הצער גם סא"ל ח'יר א-דין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו