הרגעים האחרונים של סינוואר: מנהיג חמאס ניסה להימלט לקומה השנייה, וזרק קרש על הרחפן

המחבלים נפצעו מירי צה"ל וניסו להימלט • שניים נכנסו למבנה אחד וסינוואר לבניין אחר • שם אותר רב הרצחים בידי רחפן - וחוסל

סינוואר ברגעיו האחרונים. צילום: ללא

סופו של רב המרצחים: צה"ל פעל בחודשים האחרונים במרחב שבו חוסל אתמול מנהיג חמאס, יחיא סינוואר. הצבא ביצע  פעולות משותפות עם שב״כ, מתחילת המלחמה כדי לאתר את סינוואר. לא מעט מהפעולות הללו הביאו למודיעין שאפשר את חיסוליהם של מוחמד דף, ע׳נדור ומרוואן עיסא.

דוברות המשטרה

מהתיאור שמסרו הכוחות, כך נראו השעות האחרונות בחייו של של סינוואר. באירוע אתמול שהחל בשעה 10:00, לוחם מחטיבה 450 זיהה דמות חשודה במבנה שנראתה יוצאת ונכנסת, ונורתה לעברה אש. בשעה 15:00 זוהו בתמונות שהגיעו מהרחפן 3 דמויות יוצאות ומנסות לזוז מבית לבית. הלוחמים הבינו שמדובר במחבלים. שניים מהם היו מכוסים בשמיכות, והלכו לפני סינוואר, שאז עוד לא זוהה, כדי לפנות לו מקום.

החפצים של סינוואר: זה מה שהלוחמים מצאו ליד גופתו, צילום: ללא קרדיט

הלוחמים ירו לעבר הדמויות, המחבלים נפצעו והחלו להתפזר. שניים נכנסו למבנה אחד וסינוואר למבנה אחר. בוצע לעברם ירי טנק, וירי מנשק קל. סינוואר עולה לקומה השנייה במבנה. הכוח ירה פגז למבנה, והלוחמים גלגלו לתוכו שני רימונים. הכוח הפעיל אחר כך שני רחפנים. אחד מהם זיהה דמות רעולת פנים פצועה ביד. סינוואר ראה את הרחפן מתקרב אליה, לקח חתיכת עץ וזרק אותה לעברו. אחר כך נורה פגז נוסף לעבר הבית. בבוקר נכנסו הלוחמים וכשראו את פני הגופה, זוהה דמיון לסינוואר - ושב"כ נכנס לתמונה.

גופתו של סינוואר. ישפיע על התגובה לאיראן?, צילום: ללא קרדיט

לצה"ל לא היה מידע ודאי לגבי מיקומו של סינוואר, אך ההערכה הייתה כל הזמן שהוא לא ברח מהרצועה. סינוואר הסתתר בעבר באזור חאן יונס ועבר לרפיח. לצה"ל היה מידע מודיעיני לגבי שהותו של סינוואר ברפיח.

לפני מספר שבועות בפעולה שבה אותרו ששת החטופים שאותרו. על אף החשד שסינוואר היה עם החטופים בחדרים. לא אותר DNA שלו במנהרה שבה נרצחו החטופים. רק כמה מאות מטרים משם נמצא DNA שלו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר