גופתו של סינוואר. צילום: ללא קרדיט

"ואז ראו את הג׳וקר": הלוחם שהשתתף בחיסול סינוואר משחזר

על גופתו של סינוואר נמצאו כסף במזומן, מסמכים מזהים וציוד לחימה • "שלחו רחפן שיסתכל לראות אם הוא חי או מת - הוא התחיל לזרוק אבנים על הרחפן, ועדיין היה חי"

[object Object]

"איכשהו הוא הצליח להרים את הראש או משהו, והקלע הוריד אותו", כך שחזר הערב (חמישי) לוחם שהשתתף בחיסולו של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר.

כוח של חטיבה 828 (ביסל"ח) שעסקו בטיהור מרחב מטרור, זיהה כמה מחבלים במבנה ממולכד - שחלקו קרס. בחילופי האש שהתפתחו, המחבלים חוסלו, כשאחד מהם זוהה מאוחר יותר כסינוואר. על גופתו נמצאו כסף במזומן, מסמכים מזהים וציוד לחימה. הכוח לא פעל במסגרת מבצע התנקשות מתוכנן, ולא היה מידע מודיעיני מוקדם על נוכחותו של סינוואר במקום.

הלוחם סיפר כי "הורידו את הארבעה (המחבלים, ל"ש) שרצו, ואז ירו פגזים עם האיתור על המחבל בחמישי. הוא לא מת. שלחו רחפן שיסתכל לראות אם הוא חי או מת.

"הוא התחיל לזרוק אבנים על הרחפן, הוא עדיין היה חי. ואז נראה שהוא איכשהו הצליח להרים את הראש או משהו, וקלע הוריד אותו. פגעו לו בראש. היום בבוקר הלכו לבדוק מה קורה שם אם הוא חי מת אם משהו קורה משהו זז ואז ראו את הג׳וקר".

מסמכים שנמצאו ליד המחבלים, צילום: לפי סעיף 27 א'

 

סגן אלוף איתמר איתם, שלחם ברפיח, סיפר: "יצאתי עכשיו מרפיח. רק לא מזמן הסתכלתי בו, בסינוואר, בעיניים. היו לי כמה דקות לבד איתו והסתכלתי עליו דמות קטנה כעורה ושבורה זרוקה על ספה מנותצת וחשבתי על כל האנשים הטובים שאינם. עמישר, בנבה, רועי, תומר, סלמאן, אדר, רן ועוד ועוד. חללים, יתומים, חטופים, פצועים, כל כך הרבה כאב שהאיש הזה גרם.

"הסתכלתי על העיר החרבה וכאב לי אפילו עליהם, אבל, יותר מכל הרגשתי עלבון, עלבון בשם אלוהים. כי גם הוא היה פעם תינוק וילד וגם לו הייתה בחירה והוא בחר ברע בחר ברשעות איזה עלבון שגם הוא היא אדם שנברא בצלמך כמה עיוות. כמה טוב יותר העולם עכשיו. לא נתבלבל ולא נוותר. יחד ננצח. חג שמח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו