הותר לפרסום: חמישה לוחמי סיירת גולני נפלו בדרום לבנון

צה"ל התיר לפרסום את שמם של סרן אלעד סימן טוב, סמ"ר יהודה דרור יהלום, סמ"ר אלישיב איתן וידר, סמ"ר יעקב הלל, ⁠רס"ן אופק בכר אשר נפלו בלחימה בלבנון • באירוע, נפצעו גם באורח קשה קצין לוחם ושני לוחמים בסיירת גולני • ארבעה מחבלים פתחו באש לעבר הכוחות מאיזור גרם המדרגות של הבית אליו נכנסנו הכוחות במטרה לחשוף תשתית חיזבאללה במרחב

הנופלים מסיירת גולני. צילום: ללא

בשורות קשות מלבנון: חמישה לוחמים נהרגו בקרבות - סרן אלעד סימן טוב, סמ"ר יהודה דרור יהלום, סמ"ר אלישיב איתן וידר, סמ"ר יעקב הלל, ⁠רס"ן אופק בכר, נפלו במהלך הקרבות בלבנון. באירוע, נפצעו גם באורח קשה קצין לוחם ושני לוחמים בסיירת גולני.

ביום רביעי נכנסו הלוחמים להתקפה במטרה לחשוף תשתית חיזבאללה במרחב. בשעות אחר הצהריים נכנסו הלוחמים למבנה שהיו בו מספר פירים תת-קרקעיים, לאחר שירו לתוך הבית, והמשיכו בירי גם תוך כדי סריקת הבית. בשלב מסוים, ארבעה מחבלים פתחו באש לעבר הכוחות מאיזור גרם המדרגות של הבית, ובמקום התפתח קרב ירי פנים אל פנים. שלושה מהלוחמים נהרגו במקום, שניים נוספים נפטרו מפצעיהם בבתי החולים.

סרן אלעד סימן טוב

 בן 24, קצין בסיירת גולני, מהישוב צופים שבשומרון. אלעד הותיר אחריו הורים: זאב ואתי ו 5 אחים, היה הרביעי מבין אחיו. בן למשפחה וותיקה בישוב צופים. התעקש להתגייס לגולני על אף ששובץ לשריון, לאחר שבן דודו שילה סימן טוב ז"ל, גם הוא תושב צופים שהיה לוחם בגולני, נהרג בתאונת דרכים בעת שירותו הצבאי לפני 6 שנים. אלעד גדל בישוב צופים שבשומרון, משפחתו מהמשפחות הוותיקות בישוב.

אלעד סימן טוב, צילום: ללא

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ספד לו: "משפחת השומרון כולה אבלה על לכתו של אלעד, מטובי בניה של הארץ, בעיצומו של חג הסוכות, אבדה כל כך גדולה, אלעד היה אדם צדיק, קצין ומפקד נערץ על חייליו. הלב מסרב להאמין. לפני 6 שנים ליווינו את המשפחה היקרה הזו בלוויה של שילה, וכעת באותו ישוב נפל בן הדוד אלעד.

יהודה יהלום

בן 22, התחתן עם שחר לפני כחודשיים וחזר מיד ללחימה, יהודה הותיר אחריו אישה, 10 אחים ואחיות וזוג הורים. משפחת יהלום מחלוצי שכונת אדמות ישי אשר בחברון.

יהודה יהלום, צילום: ללא

ראש המועצה המקומית חברון- אייל גלמן: "אני מכיר אישית את יהודה מאז היה לנער. יהודה מלח הארץ, גיבור נועז שבשנה האחרונה לחם בכל גזרות הלחימה עם יחידתו. יהודה פעל רבות לבנייה של חברון וארץ ישראל. בשעה קשה זו אנו מחבקים את אשתו שחר היקרה, את משה ותהילה וכל משפחת יהלום, ונעמוד לצידן בכל שיידרש".

הלוויתו תתקיים מחר ב10:00 ממערת המכפלה לבית העלמין העתיק בחברון.

רס"ן אופק בכר

בן 24 מנס ציונה, מפקד פלוגה בחטיבה, הלוויתו תתקיים ביום ראשון. הותיר אחריו זוג הורים ושני אחים. 

הודעת העירייה: "נס ציונה כואבת ומתאבלת עם קבלת הבשורה הקשה על נפילתו של תושב העיר, רס"ן אופק בכר ז"ל, מפקד פלוגה בסיירת גולני, קצין אמיץ, שנפל בעת מילוי תפקידו בלחימה בלבנון. בן 24 במותו. בשם ראש בעיר, שמואל בוקסר, חברי המועצת העיר ותושבי העיר כולה, אנו שולחים חיבוק חם למשפחה הכואבת ונעמוד לצידם ברגעים הקשים".

רס"ן אופק בכר,

סמ"ר יעקב הלל

בן 21 מירושלים, נכדו של הגאון המקובל רבי יעקב הלל. הותיר אחריו את הוריו חיים ורבקה מילכה, ארבעה אחים וחמש אחיות. המשפחה מתגוררת בשכונת נווה יעקב בירושלים.

סמ"ר יעקב הלל, צילום: ללא

סמ"ר אלישיב איתן וידר 

מירושלים, הלוויתו תתקיים היום בלילה. מפקד כיתה בסיירת גולני, שנפל בקרב בדרום לבנון, הותיר אחריו את הוריו מרדכי ויעל וידר, חמישה אחים וארבע אחיות. נכד של חלל מלחמת יום הכיפורים. אביו מוטי, גדל כיתום מלחמה.

סמ"ר אלישיב איתן וידר , צילום: ללא

השתתפו בהכנת הכתבה: לילך שובל, יורי ילון, אפרת פורשר, עידן אבני וחנן גרינווד

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר