צה"ל אישר רשמית: יחיא סינוואר חוסל בעזה

מנהיג חמאס ברצועה וראש הלשכה המדינית של הארגון נהרג בפעילות צה"ל • הצבא והשב"כ אישרו את זהותו לאחר בדיקת DNA • החיסול התרחש כאשר כוח של חטיבת חי"ר, שפעל לטיהור אזור בעזה ממחבלים, נתקל בשלושה חמושים - אחד מהם סינוואר עצמו • שר הביטחון גלנט: "סינוואר סיים את חייו מוכה, נרדף ונמלט, לא כמפקד אלא כמי שדאג רק לעצמו"

יחיא סינוואר חוסל. צילום: AFP

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה וראש הלשכה המדינית של הארגון, חוסל אתמול (רביעי) בפעילות של כוחות צה"ל בעזה. 

גופתו של סינוואר, צילום: ללא קרדיט

עוד כתבות בנושא

הטנק ירה, לוחמים איתרו גופה שדומה לסינוואר: מה שניתן לספר

הבדיקה הוכיחה: השיניים מהגופה ברפיח - של סינוואר

חיסול סינוואר: בארגוני הטרור פיזרו רמזים, בסעודיה עקצו את חמאס

כוח של חטיבה 828 (ביסל"ח) שעסקו בטיהור מרחב מטרור, זיהה שלושה מחבלים במבנה ממולכד - שחלקו קרס. בחילופי האש שהתפתחו, נהרגו שלושת המחבלים, כשאחד מהם זוהה מאוחר יותר כסינוואר. על גופתו נמצאו כסף במזומן, מסמכים מזהים וציוד לחימה. הכוח לא פעל במסגרת מבצע התנקשות מתוכנן, ולא היה מידע מודיעיני מוקדם על נוכחותו של סינוואר במקום.

שר הביטחון גלנט אמר היום בגבול רצועת עזה: "סינוואר סיים את חייו מוכה, נרדף ונמלט, לא כמפקד אלא כמי שדאג רק לעצמו. זה מסר ברור למשפחות הנופלים והחטופים, אך גם לתושבי עזה: סופו של האיש שהמית עליכם אסון הגיע, זו השעה לשחרר את החטופים ולהיכנע.

"מדינת ישראל סגרה היום חשבון ארוך שנים עם יחיא סינוואר - רוצח ומחבל שפל. יחיא סינוואר זה המחבל, רב המחבלים, שתכנן וביצע את ה-7 באוקטובר שבו נרצחו כל כך הרבה ישראלים תמימים - ילדים, נשים וזקנים".

גופתו של סינוואר. ישפיע על התגובה לאיראן?, צילום: ללא קרדיט

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי וראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר הגיעו היום (חמישי) לנקודה בה חוסל יחיא סינוואר, עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק ומפקד אוגדת עזה, תת-אלוף ברק חירם. לדברי הלוי, "זו המקצועיות והנחישות שלכם - שנה אחרי אנחנו סוגרים חשבון עם סינוואר".

דובר צה"ל

 

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "אמש חיסלו כוחות צה"ל מפיקוד הדרום את יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס בפעילות בדרום רצועת עזה. סינוואר תיכנן והוציא לפועל את המתקפה הרצחנית בשבעה באוקטובר, וקידם את האידיאולוגיה הרצחנית שלו במהלך המלחמה ולפניה, והוא אחראי להירצחם וחטיפתם של ישראלים רבים.

"סינוואר חוסל לאחר שנה בה הסתתר בלב אוכלוסייה אזרחית בעזה, ובמסתור בעל ובתת הקרקע במנהרות החמאס. עשרות פעולות שביצעו צה״ל ושב״כ בשנה האחרונה, ובשבועות האחרונים במרחב בו חוסל, צמצמו את מרחב הפעילות של יחיא סינואר שנרדף על ידי הכוחות, והביאו לחיסולו.

"בשבועות האחרונים פועלים כוחות צה"ל ושב"כ בהובלת פיקוד הדרום, ובהם אוגדה 162 ואוגדת עזה, בדרום רצועת עזה, על בסיס מודיעין של שב"כ ואמ"ן, אשר הצביע על מרחבים חשודים בהם ישנו חשד להימצאות בכירי חמאס. כוח של חטיבה 828 (ביסל"ח) אשר פעל במרחב, זיהה וחיסל שלושה מחבלים. לאחר השלמת תהליך זיהוי הגופה, כעת ניתן לאשר כי הוא חוסל".

רשתות ערביות

אדריכל הטבח בעוטף עזה

סינוואר, בן 62, היה המתכנן הראשי של מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר 2023, שבה נרצחו למעלה מ-1,200 ישראלים ונחטפו יותר מ-250. צה"ל ושב"כ אישרו את זהותו של סינוואר לאחר בדיקת DNA, וסגרו בכך מעגל של למעלה משנה של מצוד אחריו.

סינוואר, יליד 1962, גדל במחנה הפליטים ח'אן יונס ברצועת עזה. הוא היה ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, ונחשב לאחד האנשים המסוכנים ביותר בארגון. ב-1988 נעצר על ידי ישראל ונידון לחמישה מאסרי עולם על רצח פלשתינים שחשד בהם כמשתפי פעולה. הוא שוחרר ב-2011 במסגרת עסקת שליט, ומאז טיפס במהירות בסולם ההנהגה של חמאס.

בפברואר 2017 נבחר סינוואר למנהיג חמאס בעזה, ובאוגוסט 2024 מונה לראש הלשכה המדינית של הארגון, לאחר חיסולו של קודמו איסמעיל הנייה. תחת הנהגתו, חמאס הקצין את עמדותיו והחל להתכונן למתקפה רחבת היקף על ישראל. סינוואר היה ידוע בדעותיו הקיצוניות ובאמונתו בהשמדת ישראל.

חיסולו של סינוואר מהווה מכה קשה לחמאס, שכבר איבד רבים מבכיריו במהלך המלחמה, כולל מוחמד דף, מרוואן עיסא, ראפע סלאמה, איימן נופל ואחמד ע'נדור. עם זאת, השפעת החיסול על המשך הלחימה ועל גורל החטופים הנותרים עדיין אינה ברורה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר