השר גלנט בפיקוד הצפון: "כל מומ שננהל - רק תחת אש"

השר גלנט בפיקוד הצפון: "כל מו״מ שננהל - רק תחת אש״

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בפיקוד הצפון והצהיר: "שביית המחבלים מוכיחה את הצלחת צה"ל ואת המצוקה של חיזבאללה" • גלנט הבהיר שכל משא ומתן יתקיים תחת אש בלבד • פעולות השמדת תשתיות הטרור יאפשרו חזרה הדרגתית של התושבים לצפון

[object Object]

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (רביעי) הערכת מצב באוגדה 146, יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף יפתח נורקין ומפקדי החטיבות הפועלות תחת האוגדה. 

השר גלנט, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גלנט התייחס לחשיבות הפעולות ההגנתיות וההתקפיות נגד חיזבאללה, ואמר כי המידע שנלמד מהשבויים יאפשר לצה"ל לייעל את פעילותו בעתיד הקרוב. הוא ציין כי כל משא ומתן יתקיים תחת אש בלבד, וכי החזרת התושבים ליישובי הצפון תהיה מותנית בהמשך הדחיקה של חיזבאללה מקו הגבול.

השר גלנט, צילום: שחר יורמן

בסיכום הערכת המצב, אמר גלנט: "העוצמה שאתם מפעילים והאופן המקצועי שבו אתם פועלים מביאים לכך שחיזבאללה נסוג מחלקים גדולים מהמקומות, ויש מאות הרוגים לאורך הגזרה. גם בגזרה שלכם, רבים מאנשי חיזבאללה חוסלו בהיתקלויות קרובות ובתקיפות מהאוויר."

גלנט הדגיש כי הבאת השבויים מעידה על הצלחת צה"ל ועל מצוקת חיזבאללה: "הפעולה בגזרה כוללת מביאה שבויים - ביטוי למהירות וההצלחה של צה"ל ולהתמוטטות חיזבאללה, הנכנע בסופו של דבר. המידע שאנו לומדים מהם ישמש אותנו בקרוב".

מחבלי חיזבאללה, צילום: רשתות ערביות

בהתייחס להישגים האחרונים, גלנט ציין את הפגיעה במנהיגות חיזבאללה ובתשתיות הארגון: "ההצלחה בחודש האחרון כוללת חיסול מנהיגים, תשתיות קשר ומודיעין ואתרי תת-קרקע. חיזבאללה נמצא במצוקה עמוקה - אין מי שיפקד, והפעולות מתעכבות. כשאני מדבר על החזרת התושבים בביטחון, זה מתאפשר הודות להחלשת חיזבאללה והדחיקה מקו הגבול."

לסיום, גלנט הוסיף: "הכמות הגדולה של האמל"ח שמצאתם מצדיקה את הפעולה. כל מו"מ יתקיים תחת אש, כי זה הכלי שלנו להבטיח ביטחון לתושבים."

אמש, סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, נשא נאום על רקע המלחמה בלבנון. בדבריו האשים את ישראל ברצון "לשלוט בעולם" דרך השתלטות על המזרח התיכון.

נעים קאסם, סגן מזכ"ל חיזבאללה, צילום: ללא קרדיט

לגבי "אחדות הזירות" אמר קאסם כי "מבול אל-אקצא (מתקפת 7 באוקטובר) הוא זכות לגיטימית של הפלשתינים. לא ניתן להפריד לא את לבנון ולא את האזור מפלשתין". זאת בניגוד לנאומו הקודם, בו השתמע כי אינו מתנה הפסקת אש בלבנון בהפסקת אש בעזה.

לדברי קאסם, במהלך המלחמה מתווכים העבירו מסרים לחיזבאללה להגיע להפסקת אש בצפון, להפסיק לתמוך בעזה ולסגת עשרה קילומטרים מגבול הצפון. לטענתו, אותם מתווכים לא דיברו על המלחמה של ישראל בעזה וחיזבאללה מסר להם שצריך קודם להגיע להפסקת אש ברצועה. הוא הדגיש כי חיזבאללה לא שיתף פעולה עם המתווכים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו