ניסיון איראני נוסף: תושב פ"ת חשוד שהסכים לחסל אישיות ישראלית תמורת 100 אלף דולר

ולדימיר ורחובסקי, כבן 35 הוא החשוד • במסגרת פעילותיו, ביצע משימות שונות בהן ריסוס כתובות גרפיטי, תליית כרוזים, איסוף מידע על גורם ישראלי והטמנת אמצעים לביצוע משימות נוספות על ידי מגויסים אחרים • החשוד יובא לדיון בביהמ״ש המחוזי בלוד

שב"כ ולהב 433 עצרו תושב פתח תקווה בנסיון איראני לחסל אישיות בכירה // צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות סיכולית משולבת של כוחות הביטחון, נעצר לחקירה ולדימיר ורחובסקי, כבן 35, תושב פתח תקוה, לאחר שביצע משימות שונות עבור גורמי המודיעין האיראניים.

חלק מהמשימות שבוצעו תועדו על ידי ולדימיר, והתקבל תשלום עבור ביצוען. הקשר בין ולדימיר לגורמים האיראניים התקיים בשפה האנגלית, ובמסגרתו התבקש לרכוש טלפון ייעודי.

ריסוס גרפיטי, תליית כרוזים, איסוף מידע - והסכמה לביצוע חיסול

מחקירת החשוד ואמצעיו עלה כי במסגרת הקשר שהתקיים בין ולדימיר לבין גורמים הפועלים מטעם איראן, ביצע ולדימיר, בהנחיית הגורם האיראני, ותוך שמודע להיותו גורם עוין המעוניין לפגוע בביטחון המדינה, משימות שונות בהן ריסוס כתובות גרפיטי, תליית כרוזים, איסוף מידע על גורם ישראלי והטמנת אמצעים לביצוע משימות נוספות על ידי מגויסים אחרים. בהמשך, הסכים ולדימיר לביצוע משימה של חיסול מדען ישראלי עבור סכום של 100 אלף דולר. לשם ביצוע המשימה, הצטייד ולדימיר בכלי נשק.

לשם ביצוע המשימה, הצטייד ולדימיר בכלי נשק (אילוסטרציה), צילום: אי.אף.פי

פניה מצד גופי המודיעין האיראנים, באמצעות הרשתות החברתיות, מוכרת כפלטפורמה לגיוס בשיטוי של ישראלים לביצוע משימות שונות. אף שמשימות אלו עשויות להיחזות בתחילה כתמימות, יש בהן כדי להביא לפגיעה ממשית בביטחון המדינה.

מפקד מחלק בטחוני ביאחב"ל להב 433 רפ"ק מאור גורן ציין: "מדובר באירוע נוסף מתוך סידרה של תיקים חמורים הנחקרים ביאחב"ל ובשב״כ בהם מופעלים אזרחים ישראלים על ידי סוכן זר, אך כאן כבר נחצה גבול נוסף, ברמת החומרה והתעוזה: החשוד כבר התחמש באקדח, מחסנית וכדורים וכל זאת לאחר שהסכים להוציא לפועל רצח של מדען תמורת 100 אלף דולר ולברוח מהארץ בעזרתו של הסוכן הזר לרוסיה, מיד לאחר הביצוע".

מדובר בניסון שני השבוע שסוכל, של איראן לגייס אזרחים ישראלים לביצוע משימות כאלו. לאחר שביום שני האחרון ולדיסלב ויקטורסון כבן 30 ובת זוגו אנה ברנשטיין, כבת 18 נעצרו לחקירה. ולדיסלב אף התבקש לאתר דרי רחוב לשם גיוסם לביצוע משימות נוספות ולצלם מפגינים במהלך מחאות. ביום המעצר הם שהו בסיטי טאוור ברמת גן. היחאב"ל עצר אותם לאור יום. הם קיבלו משימות מהמפעיל האיראני שלהם. בהתחלה לרסס ״ביבי היטלר״, לשרוף רכבים וזה היה על פי החשד לבדוק את רצינותם.

אחד אותו שרפו החשודים, צילום: דוברות המשטרה

ולדיסלב התבקש לחבל בתשתיות תקשורת וכספומטים ולהצית יערות. חלק מהמשימות המתוארות תועדו והתקבל תשלום של למעלה מ-5,000 דולר עבור ביצוען. על פי ממצאי החקירה, ולדיסלב אף הסכים לביצוע משימה של חיסול אישיות בישראל ולהשלכת רימון לעבר בית. 

המלחמה בין השב"כ לאיראן עולה שלב

גורמים בשב״כ מסרו כי  המלחמה בין השב״כ לאיראן עולה שלב.

רצף הפרשיות שנחשפו, ועוד ייחשפו, ממחיש בצורה משמעותית את המאמצים הבלתי פוסקים של איראן לגייס, להפעיל ולפגע בתוך ישראל.

היכולת של שב״כ לסכל מבעוד מועד את הפעולות הנ"ל מונעת מאיראן להגיע לתמונת ניצחון בדמות של התנקשות ביעדים ישראלים.

הפניות ברשתות החברתיות מתבצעות בצורה רחבה, לקהלי יעד מגוונים, ויש מי שנופל ברשת.

מי שבוחר, בזמן מלחמה, לעבוד עבור גורמי מודיעין איראניים תמורת תשלום - ישלם מחיר כבד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר