איום ביטחוני: מדוע עזתים מסתובבים חופשי באיו"ש?

בתחילת המלחמה ננקטה פרקטיקה של גירוש עזתים חזרה לרצועה, אולם היא הופסקה בעקבות המצב ההומניטרי בעזה • הדבר הוביל למחסור במקומות כליאה - כך שרבים מאלו שנתפסים משוחררים • ח"כ צבי סוכות: "המצב בו מחבלים מסתובבים חופשי בתוך מדינת ישראל חייב להיפסק"

עזתים ברצועה. צילום: אי.פי.אי

הפיגוע הבוקר (שלישי) בכביש 4, בו מחבל תושב עזה שככל הנראה התגורר שלא כחוק באיו"ש, האיר שוב את תשומת הלב לכמות הבלתי ידועה של תושבי עזה שהגיעו בשנים האחרונות ליהודה ושומרון, ושחלקם מהווים איום מיידי.

פלשתינים חודרים דרך פרצה בגדר, צילום: אורן כהן

בתחילת המלחמה ננקטה פרקטיקה של גירוש עזתים חזרה לעזה, אך עם הימשכות הלחימה היא הופסקה, מכיוון שהמקום הפך לבעל אתגרים הומניטריים. הדבר הוביל לכך שכתוצאה ממחסור במקומות כליאה בבתי הכלא הישראליים, עזתים רבים נתפסים ומשוחררים.

לפני מספר חודשים פורסם ב"ישראל היום" כי ליד עפרה נעצרו מספר עזתים, אך הם שוחררו כעבור שעות ספורות כיוון שלא היה מקום לכליאתם. כאמור, זוהי דוגמה אחת מבין כמה.

רוב העזתים שהגיעו ליהודה ושומרון עשו זאת במטרה לשפר את חייהם, אך היו מספר מקרים של ניסיונות לפגוע בחיילים מצד כמה מאותם עזתים.

ח"כ צבי סוכות, צילום: אורן בן חקון

"המחבל שביצע את הפיגוע היום הגיע מג'באליה ליהודה ושומרון, ומסיבות הזויות לא נעצר כששהה ביו"ש", אמר ח"כ צבי סוכות. "הכתובת הייתה על הקיר, והמצב בו מחבלים מסתובבים חופשי בתוך מדינת ישראל חייב להיפסק".

לדבריו, "את הפיגוע הבא אפשר למנוע, ועל מערכת הביטחון לעשות זאת. את כל המחבלים הפוטנציאליים שחדרו מרצועת עזה ליהודה ושומרון יש לעצור ולהחזיר באופן מיידי לרצועה בלי צורך באף מקום כליאה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר