ראש מועצת מטולה כיבה את מצלמות האבטחה של היישוב; גורם ביטחוני: "הוא מסכן את חיילי כיתת הכוננות"

לאחר שתושב המושבה חזר לביתו, החליט דוד אזולאי על כיבוי המצלמות • למרות שפנה לצבא, החליטו המפקדים שלא לפעול נגד התושבים שבחרו לחזור ליישוב • גורם ביטחוני: "כל זה על ריב אישי שלו עם תושב"

דוד אזולאי. צילום: יוסי זליגר

ראש מועצת מטולה, דוד אזולאי, נקט השבוע בצעד חריג כאשר כיבה את מצלמות האבטחה של המושבה. הצעד נעשה בתגובה לחזרתו של תושב ליישוב, למרות שהאזור הוכרז כשטח צבאי סגור. המצלמות, שמשמשות את כיתת הכוננות והגדוד המאבטח את היישוב, כבויות כבר יומיים.

ההרס במטולה / דוד אזולאי

התושב שהחליט לחזור לביתו, השאיר את רכבו בכניסה, וכניסתו התאפשרה בידי חברי הכוננות. בעקבות זאת פנה אזולאי לצה"ל, אך המפקדים באזור החליטו שלא לפעול נגד תושבים הבוחרים לשהות ביישוב, מדיניות הנהוגה גם ביישובים אחרים באזור שהוכרזו כשטח צבאי סגור.

גורם ביטחוני המעורה בפרטים סיפר כי במטולה יש שלושה תושבים, מה שמכעיס את אזולאי. "הוא מסכן את חיילי כיתת הכוננות. זה העיניים של המושבה. הגדוד נעזר בזה כבר שנה שלמה. אני לא מבין למה הצבא לא לוקח את זה מהמועצה. אלו מצלמות שמשרד הביטחון רכש עבור המועצה. מדובר כאן בסיכון חיים. וכל זה על ריב אישי שלו עם תושב. הוא פגע בחיילים כאן. כל הקצינים הבכירים כאן אמרו את זה, הם היו בהלם שהמצלמות כובו".

עשן אופף את מטולה, צילום: אי.אף.פי

כפי שנחשף ב"ישראל היום" אזולאי ביקר בכפר כילא שבדרום לבנון הצופה על מטולה. מדובר בכפר שיעי שנמצא בצמוד למטולה מצידו הלבנוני של הגבול. בין היישובים מפרידה רק הגדר. רבים משיגורי טילי הנ"ט נעשו מכפר זה שנחשב לאיום הרציני ביותר על מטולה.

תגובת דוד אזולאי: "אם צה"ל צריך את מצלמות האזרחיות של המועצה המקומית מצבו בהחלט לא טוב. המועצה המקומית מטולה והעומד בראשה נמצאים בקשרים הדוקים ופועלים שכם אל שכם עם כוחות צה"ל בכל הרמות מרמת הפלוגה ועד הפיקוד, אלוף הפיקוד.

"אנו זוכים לשבחים באופן משמעותי על כל מה שהמועצה וראש המועצה שנמצא פה שנה שלמה תחת אש יחד עם אנשיו עובדי המועצה וכיתת הכוננות, לעניין המצלמות האזרחיות של המועצה המקומית הן נותנות מענה לרשות המקומית ולכל מי שצריך לראות במועצה ובכלל זה את מה שהגדרנו במועצה. אבוי לצה"ל בטח בשלבי הלחימה הזו שהוא נתמך על מצלמות המועצה המקומית. צה"ל חזק, עושה את עבודתו נאמנה בכל הגזרות, בטח במטולה ואנו לוחמים כתף אל כתף יחד איתו בכל השנה האחרונה.

"לעניין המצלמות גם שהעניין הזה לא מעניין אתכם ובטח לא את הקוראים, המועצה המקומית ועובדיה פועלים בשנה האחרונה יחד עם חברי כיתת הכוננות להתקין מצלמות בשטחים ברחבי המושבה על מנת לאתר נפילות ושיגורים לעבר המושבה מטולה. המועצה מפעילה את המצלמות ומתחזקת אותם כמו גם משנה מיקומים אחת לתקופה ואף מורידה מידי פעם את המערכת לתחזוק שוטף של המערכת כולה. לפעמים יש מצלמות שאינן משדרות ולפעמים המערכת נופלת לשעות וימים וכל תכליתן היא לתת מענה למועצה לשלוט על המרחב שלה וגם משתפת פעולה עם כוחות צהל שאיני יכול להרחיב על הכתב. אני שב ומדגיש שהנושא הוא קטנוני ואיני חייב לתת שום הסבר על פעילות מצלמות המועצה המקומית שמפעילה מערכת לטובתה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר