דיווח: זהו המחבל מניסיון הפיגוע בלב תל אביב - תושב שכם בשם ג'עפר מונא. צילום: .ללא קרדיט

פיגוע ההתאבדות שנכשל בשכונת התקווה: תשתית חמאס מאזור שכם פעלה בשירות חמאס טורקיה

שמונה חשודים נעצרו במהלך חקירה משותפת של השב"כ והמשטרה • תשתית חמאס מאזור שכם החזיקה במטענים מוכנים לשימוש לפיגועים נוספים • כתב אישום יוגש היום נגד הפעילים, כולל נהג שהסיע את המחבל מירושלים

[object Object]

שב"כ והמשטרה חושפים היום (שלישי) כי פיגוע ההתאבדות שבוצע בתל אביב ב-18 באוגוסט,  בוצע בהכוונת מפקדת חמאס בטורקיה - שמונה חשודים נעצרו, היו יוגש נגדם כתב אישום בגין פעילות טרור חמורה.

הפיצוץ התרחש  בסוף אוגוסט בשעות הערב ברחוב הלח"י בתל אביב, וגרם לפציעתו באורח בינוני של עובר אורח, וכן לנזק משמעותי למבנים ולרכוש בסביבה.

היום שאחרי הפיגוע בשכונת התקווה בתל אביב, צילום: יוסי זליגר

כוחות משטרת מחוז תל אביב הגיעו במהירות לזירה, ביצעו סריקות נרחבות ואספו ממצאים שחשפו את ממדי האירוע. במהלך החקירה התברר כי המחבל, ג'עפר מונא, פעיל חמאס משכם, נהרג במהלך הפיגוע, וחקירת נסיבות האירוע העלתה את מעורבות מפקדת החמאס בתורכיה, שהנחתה את התשתית לביצוע פיגועים נוספים ברחבי ישראל.

זירת הפיגוע בתל אביב, צילום: יוסי זליגר

במסגרת החקירה המעמיקה שבוצעה על ידי השב"כ ויחידת הימ"ר של מחוז תל אביב, נעצרו מספר פעילי חמאס שהיו חלק מתשתית הטרור, אשר תפקידה היה לתכנן ולהוציא לפועל פיגועים בהנחיית מפקדת חמאס בטורקיה.

החוקרים הצליחו לאתר שני מטענים מוכנים לשימוש במשקל כולל של כארבעה קילוגרם, לצד סכום של 111 אלף שקלים שהועברו ממפקדת חמאס בטורקיה לצורך מימון הפעולות. אחד מהחשודים אף טס מספר פעמים לטורקיה, שם קיבל הדרכה ישירה מהרשת המקומית של הארגון להכנת מטעני חבלה.

איסמעיל הנייה ונשיא טורקיה ארדואן באנקרה (ארכיון), צילום: איי.פי

עבאדה בלאל, בכיר במפקדת החמאס בטורקיה, היה בקשר עם הפעילים מהשטח והנחה אותם לממש את הפיגוע. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו