מ"פ במיל' לקח מעזה רובה - והואשם בעבירה שעונשה עד 15 שנות מאסר

מ"פ חי"ר נתפס עם קלצ'ניקוב עזתי ברכבו, ובתביעה הצבאית ביקשו להאשימו בפשע חמור של הוצאת נשק מרשות הצבא • השופטים, שתיארו אותו כ"מלח הארץ", גזרו עליו 28 ימי עבודות שירות

לוחמי צה"ל ברצועה (המצולמים לא קשורים לכתבה). צילום: דובר צה"ל

קצין צה"ל במילואים נעצר ל־12 יום ונשלח למעצר בית לאחר לקח מעזה רובה קלצ'ניקוב כדי לתלות אותו כמזכרת ביחידה. הקצין הורשע בהוצאת רכוש מרשות הצבא ובהתנהגות שאינה הולמת - לא לפני שהשופטים מתחו ביקורת נוקבת על שיקול דעתה של התביעה הצבאית, הגדירו את הנאשם "מלח הארץ, מטובי בנינו", וגזרו עליו 28 ימי עבודות צבאיות (מעין עבודות שירות או ריתוק) בלבד.

מפרטי האירוע שהגיעו לידי "ישראל היום" עולה כי הקצין, מפקד פלוגה בגדוד חי"ר, גויס למילואים ב־7 באוקטובר ולחם כמה חודשים ברצועת עזה. לפי כתב האישום, כשהנשק נתפס ברכבו אמר הקצין לשוטרים הצבאיים "באופן כוזב, כי קצין המודיעין הורה לו לקחת את הנשק עימו ובכוונתו לזכות את הנשק".

קלצ'ניקוב שאותר במרחב רפיח, צילום: דובר צה"ל

התביעה הצבאית ייחסה לו עבירה של הוצאת נשק מרשות הצבא, שעונשה המרבי הוא 15 שנות מאסר, ודרשה מבית הדין הצבאי להטיל עליו מאסר של 8-4 חודשים בפועל לצד מאסר מותנה, קנס והרדת דרגתו לסג"ם, עם רישום פלילי מלא.

"ניתוק מההווי הצבאי"

בפרק ההגנה נשמעו לא מעט עדויות בנוגע לאופיו הטוב ולתפקודו כלוחם וכמפקד. "טירוף מוחלט", כך כינה את עמדת התביעה אחד האלופים שהעידו להגנתו. סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף (מיל') יאיר גולן, העיד כי הנאשם "נמנה עם מיטב אנשינו", והאלוף (מיל') טל רוסו, מפקד פיקוד דרום לשעבר, ציין כי להכרעה בעניינו של הקצין עשויות להיות השלכות שישפיעו על כלל הצבא. פקודיו של הקצין הבהירו כי מעצרו השפיע על המוטיבציה של הלוחמים.

עו"ד רן כהן רוכברגר, צילום: יהונתן שאול

בגזר הדין ציינו השופטים כי "הנאשם נושא על גופו ובנימי נפשו את צלקות המלחמה להגנת הארץ ואזרחיה", והוסיפו כי התרשמו עמוקות משירותו הצבאי של הנאשם, "שתרומתו לביטחון המדינה לא תסולא בפז".

פרקליטו של הקצין, עו"ד רן כהן רוכברגר: "עמדת התביעה הצבאית שיקפה ניתוק מוחלט מההווי הצבאי. ביה"ד קיבל את עמדתנו כי יש הצדקה לענישה מתונה בלבד, עם אופי משמעתי, והקצין יוכל לחזור לשירותו כמ"פ לוחם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר