טווח הירי הורחב: שלושה טילים שוגרו מלבנון - אזעקות בכל רחבי המרכז

אזעקות נשמעו ב-194 יישובים בישראל באחד המטחים הכבדים ביותר מצפון • שניים מהטילים יורטו ושלישי נפל בשטח פתוח • בפתח תקווה, גבר בן 38 נפצע קשה בראשו לאחר שניסה לרדת מגג בית ולגשת למרחב מוגן

תושבים בתל אביב מסתגרים במקלט. צילום: גדעון מרקוביץ

194 יישובים בישראל נכנסו למקלטים באחת מהמתקפות הגדולות ביותר של חיזבאללה לעבר ישראל. טילי קרקע-קרקע ששוגרו מלבנון הפעילו אזעקות בכל אזור השרון, גוש דן והשפלה. כחלק מנוהל שגרתי במצב של אזעקות - המראות ונחיתות נעצרו זמנית בישראל - וחזרו לאחר מכן לפעילות שוטפת.

רסיס נפל בחולון // השימוש בהתאם לסעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

בסביבות השעה 17:33 אזעקות הופעלו ביישובים רבים ברחבי הארץ. בצה"ל מעדכנים כי  בהמשך להתרעות במרכז הארץ, זוהו שלושה שיגורים שחצו משטח לבנון ויורטו על פי מדיניות. שניים מהטילים יורטו ואחד נפל בשטח פתוח. בשלב זה לא ידוע על נפגעים. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המשגר ממנו בוצעו השיגורים.

פקק במרכז הארץ בזמן האזעקות, צילום: ללא
תל אביב. נוסעים מחפשים הגנה במטח הכבד למרכז, צילום: ללא

כוחות משטרת ישרֻאל מטפלים כעת בשלוש זירות נפילה של שרידי יירוט בשטח פתוח באזור השרון - ללא נפגעים. 

דקות לאחר האזעקות, שברי מיירט נפלו בעיר חולון. במשטרה עדכנו: "שוטרים וחבלנים פועלים על מנת לבודד את זירות הנפילה. אנו מבקשים מהציבור להתרחק מזירות נפילה ולהישמע להוראות השוטרים בשטח".

חבלני המשטרה מפנים שברי מיירט בשרון, צילום: דוברות המשטרה
שברי מיירט ברחוב שנקר בחולון, צילום: ללא

דובר מד"א זכי הלר עדכן: "לא קיבלנו קריאות על נפילות או נפגעים. יש מקרה אחד של אדם שנחבל בדרך למרחב מוגן".

בעת האזעקות, גבר בן 38 נפצע קשה עם חבלת ראש כשנפל מגובה לאחר שניסה לרדת מגג בית ולגשת למרחב מוגן ברחוב השדרה בפתח תקווה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים לו טיפול רפואי ומפנים אותו לבי"ח בלינסון.

חובשי מד"א צביקה לרר ודוד יצחקי סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו גבר ששוכב על הקרקע בחצר בית כשהוא בהכרה וסובל מחבלת ראש קשה. סיפרו לנו שהוא ביצע עבודות בגג הבית וכשנשמעה האעזקה הוא ניסה לרדת מהגג ונפל בדרך מגובה של כ-4 מטרים. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבה קשה".

בנוסף, הולכת רגל בת 10 נפגעה מרכב כשירדה מרכב אחר בזמן האזעקות בכביש 4 סמוך למחלף חולות. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים לה טיפול רפואי ומפנים אותה לבי"ח שיבא תל השומר כשהיא במצב בינוני עם חבלה בגפיים.

שברי יירט ביישוב קדימה, צילום: ללא

שברי מיירט נפלו גם בשטח מועצת קדימה-צורן. כוחות משטרה וחבלנים מטפלים כעת במספר זירות נפילה של השרידים - לא ידוע על נפגעים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר