ה"בור" של חיזבאללה - צה"ל חשף מפקדה תת קרקעית בדרום לבנון: "הקפה עדיין טרי"

לוחמי צוות הקרב החטיבתי 'הזקן' (8), בפיקוד אוגדה 91, איתרו ופשטו על מפקדה תת-קרקעית של יחידת 'כוח רדואן' בדרום לבנון, באורך 800 מטרים • תא"ל דניאל הגרי שנכנס עם הכוחות למתחם: "המחבלים חיו פה עד לפני שפשטנו על המתחם לפני כמה ימים, חיזבאללה בנה פה תשתית לשהייה ארוכה מאוד - אנחנו נטפל בתשתיות האלה"

תא"ל הגרי במפקדת חיזבאללה מתחת לאדמה: "מצאנו פה לפני שלושה ימים את הקפה טרי - מכאן כוחות רדואן התכוונו לפשוט על קריית שמונה"// דובר צה"ל

צה"ל ממשיך לאתר, לחשוף ולפשוט על תשתיות חיזבאללה בדרום לבנון. כוחות הקרב החטיבתי 'הזקן' (8), בפיקוד אוגדה 91 ובשיתוף לוחמי יחידת יהל"ם, גילו והשתלטו על מפקדה תת-קרקעית של יחידת 'כוח רדואן' בדרום לבנון, באורך 800 מטרים מתחת לקרקע.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי נכנס עם כוחות צה"ל לבונקר התת קרקעי, שבו שהו עד לפני מספר ימים כוחות רדואן של חיזבאללה בהם נלחמו הכוחות בקרקע ומהאוויר. כפי שניתן לראות בחומרים המתועדים, המתחם עליו פשט צה"ל כלל אמל"ח רב, מטבח מאובזר, מחסן שימורים, מיטות, ספות ועוד.  

"אנחנו פה בבונקר בתוך המבנה בכפר לבנוני, הבונקר שחיזבאללה בנה מתחת למבנה לטובת כוחות רדואן שהיו צריכים להגיע לפה, ומפה לפשוט עם עשרות מחבלי רדואן לתוך שטח מדינת ישראל, לקריית שמונה וליפתח", אמר הגרי. 

כל מה שנדרש לשהייה ממושכת השירותים במפקדה התת קרקעית של חיזבאללה, צילום: דובר צה"ל
מקרר מלא ומכשיר נינג'ה. מתחם חיזבאללה מתחת לאדמה בתוך כפר לבנוני, צילום: דובר צה"ל

"מצאנו פה לפני שלושה ימים את הקפה טרי, את המיטות את האוכל, נלחמנו פה במחבלים ששמרו על המתחם הזה וכבשנו אותו ועכשיו אנחנו סורקים אותו. יש כאן 800 מטר של קרקע שאנחנו סורקים אותם. מתחם זה שימש את חיזבאללה, את רדואן, בתוך כפר בבית לבנוני רגיל".

הגרי המחיש עד כמה האיום מצד חיזבאללה על יישובי הצפון היה מיידי: "אנחנו פועלים פה בכפרים כדי לנקום את האיום שחיזבאללה בנה. יש פה מטבח שחיזבאללה בנה והשקיע בו, תשתית מלאה. המוצרים עדיין פה. יש פה עוד בשר, מכשיר נינג'ה, מקרר. הכל עדיין כאן, הם חיו פה עד לפני שפשטנו על המתחם לפני כמה ימים. חיזבאללה בנה פה תשתית לשהייה ארוכה מאוד לאורך זמן. אנחנו נטפל בתשתיות האלה".

תא"ל דניאל הגרי דבור צה"ל במתחם שנחשף, צילום: דובר צה"ל
באורך 800 מטרים מתחת לאדמה. כאן היו המחבלים עד לפני שלושה ימים אז פשט צה"ל על המתחם, צילום: דובר צה"ל
נשקים על מיטות המחבלים במתחם, צילום: דובר צה"ל
הבית "התמים" בכפר הלבנוני שמתחתיו נמצאה המפקדה, צילום: דובר צה"ל
כמויות עצומות של שימורים. מתחם לשהייה ממושכת, צילום: דובר צה"ל
טוסטוסים של מחבלי חיזבאללה בבונקר התת קרקעי. מוכנים לפלישה לישראל, צילום: דובר צה"ל

"המתחם הזה", הסביר הגרי, "היה אמור להוות תשתית לכח של גדוד של מחבלי רדואן שהיו צריכים להגיע לכאן ולזנק מפה עם הטוסטוסים לתוך שטח מדינת ישראל - לקריית שמונה - אנחנו את התשתית הזה נשמיד".

"מצאנו פה את הכל עוד חם - הייתה כאן לחימה. חיל האוויר תקף ולאחר מכן נכנסנו פנימה", הרחיב הגרי על מתקפת צה"ל בדרום לבנון. "מצאנו פה את השולחנות והאוכל ואת המיטות, ואנחנו נמשיך לעבור ולנקות בכפרים את האיום הזה כדי שנוכל לעשות פעולה פשוטה -  להסתכל לתושבי הצפון בעיניים ולהגיד להם כוחות צה"ל ניקו את המקום הזה ואתם יכולים לשוב לבתיכם בביטחון".  

המפקדה באורך של כ-800 מטרים מוקמה בלב שכונה אזרחית ואותרו בה אמצעי לחימה רבים בינהם: טילי מסוקים, פגזים, אופנועים, פירים תת-קרקעים נוספים, אמצעים לשהייה לזמן ארוך - בהם מזון ומטבח ששימש את המחבלים וחדרי שהייה. כל אלו נועדו לשמש את כוחות רדואן ביום פקודה במסגרת התוכנית ל"כיבוש הגליל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר