הפייק ניוז של תומכי חיזבאללה: אחרי האסון בגולני – הלוחמה הפסיכולוגית של הטרוריסטים

לאחר אסון נפילת הכטב"ם בבסיס בא"ח גולני, ביממה האחרונה נפוצו ברשת שמועות רבות על אודות מותו לכאורה של הרמטכ"ל הישראלי • ציוצים שונים ברשתות החברתיות הפיצו מידע כוזב לפיו הרצי הלוי נפגע לכאורה מהכטב"ם • בין היתר, גולשת בשם "Pelham", בעלת למעלה מ-300 אלף עוקבים ברשת ה-X, צייצה: "חיזבאללה חיסל את הרמטכ"ל של צה"ל, העולם הוא עכשיו מקום טוב יותר"

הרמטכ"ל הרצי הלוי בגבול הצפון (ארכיון). צילום: דובר צה"ל

בעקבות אירוע נפילת הכטב"ם אמש (ראשון) סמוך לאזור בנימינה, במסגרתו ארבעה חיילי גולני נפלו ועשרות נפצעו – נפוצו ביממה האחרונה שמועות רבות על אודות מותו לכאורה של הרמטכ"ל הישראלי, רא"ל הרצי הלוי, ברחבי הרשת.

העובדה כי אין לכך כמובן שום ביסוס, לא מנעה מתומכי חיזבאללה לפרסם ציוצים שונים ברשתות החברתיות, ובהם הפיצו מידע כוזב לפיו הלוי נפגע לכאורה מהכטב"ם. "רמטכ"ל צה"ל, הרצי הלוי, נהרג במתקפת הכטב"ם שנשלח בידי חיזבאללה", פרסם אחד הגולשים, ואחד אחר כתב אף הוא: "דיווחים ראשוניים מאשרים את חיסולו של הרמטכ"ל הרצי הלוי".

גם גולשת בשם "Pelham", בעלת למעלה מ-300 אלף עוקבים ברשת ה-X (טוויטר לשעבר), צייצה בעמוד שלה: "חיזבאללה חיסל את הרמטכ"ל הישראלי הרצי הלוי בתקיפת כטב"ם על חטיבת גולני סמוך לחיפה. העולם הוא עכשיו מקום טוב יותר – האיש הזה היה אחראי למותם של למעלה מ-20,000 ילדים".

ארגון הטרור חיזבאללה מיהר לקחת אחריות על מתקפת הכטב"מים אמש ליד בנימינה, מה שהביא להתפשטות של לא מעט תיאוריות ו"פייק ניוז" כאמור, מצד תומכי הארגון ברשתות החברתיות. חלקם, יש להדגיש, מחזיקים במספר עוקבים לא מבוטל. על פי תחקיר ראשוני של צה"ל, במסגרת האירוע הקשה אמש שני כטב"מים חצו מלבנון דרך הים - ורק אחד מהם יורט בידי חיל הים ליד נהריה.

ההערכה היא שהכטב"ם שנפל ליד בנימינה הגיע מכיוון לבנון. בחיל האוויר מנסים כעת להתחקות אחר מסלולו, ולהבין מדוע לא הופעלו נגדו התרעות. זאת, למרות הדיווחים לפיהם אזרחים התריעו בפני המשטרה על כטב"מים שחולפים מעליהם אמש, בשעות הערב באזור יוקנעם.  

מטעם דובר צה"ל לא נמסרה תגובה בנושא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר