המחדל מאסון הכטב"ם: שני אזרחים התקשרו למשטרה ודיווחו - בצה"ל ענו: כלי תקין

על פי הרישום במשטרה, במרכז השליטה של מחוז צפון התקבלו אמש, טרם האירוע, שני דיווחים של אזרחים המתריעים על כטב"מים שחוצים מעליהם • העניין נבדק מול לצה"ל, והמשטרה נענתה בתגובה: ניתן לסגור את הארוע • תגובת דובר צה"ל: האירוע מתוחקר

חדר האוכל שבו נפגעו חיילי צה"ל מפגיעת הכטב"ם. צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

לצד התחקיר שפתחו בצה"ל על אסון הכטב"ם, שהתפוצץ בבסיס האימונים של חטיבת גולני סמוך לבנימינה, כשחדר דרך גג חדר האוכל והתפוצץ בזמן שעשרות חיילי גולני ישבו לארוחת הערב, מתקבל היום (שני) דיווח כי על פי הרישום במשטרה, במרכז השליטה של מחוז צפון של המשטרה התקבלו אמש, טרם האירוע, שני דיווחים של אזרחים המתריעים על כטב"מים שחוצים מעליהם.

פינוי פצועים מאירוע הכטב"ם לבית החולים רמב"ם // דוברות רמב"ם

על פי הדיווח, בשעה 19:08 התקשר אזרח וטען כי הוא רואה כלי טייס מעל יוקנעם. לדבריו, מדובר במטוס או מסוק קטן, שטס ישר, והוא מבקש לבדוק את זה בדחיפות. לטענת המשטרה, הם פנו ישירות לצה"ל, ושם עונים, בשעה 19:11, כי ניתן לסגור את הארוע. באותו זמן, שוב מקבלים במשטרה טלפון, אישה בשם טל, שדיווחה כי "לפני 5 דקות עבר כטב"ם מעל אזור תעשיה מבוא כרמל ביוקנעם״, וב-19:12 עונים מצה"ל: מדובר בכלי תקין.

תגובת דובר צה"ל: האירוע מתוחקר. צה״ל משתתף בצער המשפחות השכולות וימשיך ללוותן ומאחל החלמה מהירה לפצועים.

ארבעת הנרצחים בבא"ח גולני, צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר הבוקר, הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעת חיילי צה"ל שנהרגו באסון: סמל אמיתי אלון בן ה-19, מרמות נפתלי, שמשפחתו מפונה מרמות נפתלי למשמר הירדן, סמל יוסף הייב בן ה-19, מטובא זנגריה, סמל יואב אגמון בן ה-19, מבנימינה גבעת עדה, וסמל עומרי תמרי בן ה-19, ממזכרת בתיה. הארבעה היו חיילים בהכשרת לוחמי חי"ר. באסון נפצעו באורח קשה שמונה חיילים נוספים מבא״ח גולני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר