ארבעה חיילים בני 19: הותרו לפרסום שמות החיילים שנהרגו מפיצוץ הכטב"ם

סמל אמיתי אלון, סמל יוסף הייב, סמל יואב אגמון, וסמל עומרי תמרי, הם ארבעת החיילים שנהרגו באסון כטב"ם חיזבאללה שפגע בבסיס גולני, סמוך לבנימינה • 51 חיילים עדיין מאושפזים, 8 מהם במצב קשה, 9 באורח בינוני, והיתר קל

ארבעה הנרצחים בבא"ח גולני. צילום: דובר צה"ל

הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעת חיילי צה"ל שנהרגו באסון הכטב"ם שפגע אמש (ראשון) בבסיס גולני, ליד בנימינה: סמל אמיתי אלון בן ה-19, מרמות נפתלי, שמשפחתו מפונה מרמות נפתלי למשמר הירדן, סמל יוסף הייב בן ה-19, מטובא זנגריה, סמל יואב אגמון בן ה-19, מבנימינה גבעת עדה, וסמל עומרי תמרי בן ה-19, ממזכרת בתיה. הארבעה היו חיילים בהכשרת לוחמי חי"ר. באסון נפצעו באורח קשה שמונה חיילים נוספים מבא״ח גולני.

הרמטכ״ל בבא״ח גולני: " ״אנחנו במלחמה, ותקיפה של בבסיס אימונים בעורף היא קשה והתוצאות כואבות" // דובר צה"ל

בנוסף, לוחם מילואים מגדוד 8101, חטיבת אלכסנדרוני (3), נפצע אתמול באורח קשה בקרב בדרום לבנון, וכן, לוחם מגדוד חש״ן 46, חטיבה 401, נפצע אתמול באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

על פי דיווחים, הכטב"ם חדר דרך גג חדר האוכל והתפוצץ - כשעשרות חיילי גולני, חלקם טירונים, ישבו לארוחת הערב. 51 חיילים עדיין מאושפזים, 8 מהם במצב קשה, 9 באורח בינוני, והיתר קל. 30 מהפצועים מאושפזים בהלל יפה. היתר בשיבא, בילינסון, לניאדו, רמב"ם, העמק וכרמל. מבית החולים הלל יפה נמסר כי ארבעת החיילים המאושפזים במצב קשה כרגע במצב יציב ולא נשקפת סכנה לחייהם. 

מסוק מפנה פצועים מאירוע פגיעת הכטב"ם, צילום: GettyImages

"האירוע מתוחקר. אנחנו מבקשים שלא להפיץ שמועות ושמות על אודות נפגעים ולכבד את המשפחות", אמר אתמול דובר צה"ל דניאל הגרי, והוסיף: "צה"ל ילמד ויתחקר כיצד כלי טיס בלתי מאויש חודר ללא התרעה ופוגע בבסיס. כלי הטיס הבלתי מאוישים הם איום שאנחנו מתמודדים איתו מתחילת המלחמה. אנחנו נדרשים להביא הגנה טובה יותר, נלמד ונשתפר".

מהתחקיר הראשוני עולה כי שני הכטב"מים ששיגר חיזבאללה, ככל הנראה מהדגם "ציאד 107" - חדרו מלבנון דרך הים. הם

זוהו על-ידי מערכות הגילוי של צה"ל ואחד מהם יורט מול חופי נהריה, בעוד השני היה תחת מעקב ומרדף אווירי של מטוסי ומסוקי קרב - אלא שבשלב מסוים נותק עימו הקשר. בחיל האוויר מתחקרים מדוע הוא נעלם מהמכ"ם, ובנוסף, מדוע לא נשמעה אזעקה

דובר צה"ל על פגיעת הכטב"ם בבסיס צה"ל // דובר צה"ל

"שאף להיות בחזית הלחימה"

סמל יוסף הייב בן ה-19, מטובא זנגריה,

חוסיין הייב קרוב משפחות של יוסף סיפר: "ילד טוב, נדיב, אוהב את הזולת, עוזר לזולת. בן משפחה טובא. האבא שלו שוטר במשטרה והאמא עובדת במועצה המקומית. זה החלל ה-18 משבט אל הייב. יוסף התנדב לשירות כמו הרבה מהכפר, ובחר לשרת בגולני. סבא שלו נהרג ממטען צד בדרום לבנון ב-1991".

בפוסט שפרסמה מכרה של סמל יוסף הייב לאחר היוודע הירצחו, היא כתבה בכאב: "בצער גדול הלילה איבדנו עוד חייל גיבור מבני העדה הבדואית. רב"ט יוסף הייב - לוחם גולני שנהרג באירוע הכטב"ם בבא"ח גולני אתמול. את יוסף פגשתי במסגרת המכינה הבדואית הקדם צבאית לפני תשעה חודשים. בלט כחניך מצטיין ואמיץ ששאף להיות בחזית הלחימה ושאף להתפתח במסלול הקצונה. אבדה גדולה - מחיר כבד. תנחומים למשפחה, יהי זכרו ברוך".

נאיף הייב. הסבא של יוסף נהרג בלבנון. לפני 33 שנה. הוא הותיר אחריו גם את שני הוריו, אייל וג'יאהן הייב.

"הלך לאכול ארוחת ערב - ולא שב ממנה"

סמל אמיתי אלון, צילום: ללא

אמיתי אלון התגייס לסיירת גולני כמו רבים מדודיו ממשפחת אלחרר בקריית שמונה. דודו, אבי אלחרר, סיפר: "הוא התגייס לסיירת גולני לפני חצי שנה. הוא כמו אחי הקטן. הוא היה באבטחת יישובים ברמות נפתלי בבית שלו, והם יצאו לקורס של מטול. כמה דקות לפני זה הוא דיבר בטלפון עם אמא שלו, והלך לאכול ארוחת ערב - ולא שב ממנה. דווקא בקורס, כשהם הרגישו בטוחים יותר, הוא נפגע. גורל של בן אדם הוא גורל. הוא חיכה לגיוס. הוא רצה להיות לוחם ומפקד כמו אמא שלו, כמו הדודים שלו. ילד מדהים, ילד של אבא ואמא. אוהב אדם. ילד מיוחד".

משפחתו של אמיתי הם ממייסדי רמות נפתלי. הוא השאיר אחריו גם שני אחים תאומים, אוריה והדס בני 12.

"מנהיג שקט, מופנם, חכם, אתלט וערכי"

סמל עומרי תמרי, צילום: דובר צה"ל

בקורס ההכנה לצה"ל 'אקספרט', שם התאמן לפני גיוסו עומרי תמרי, ספדו לו: "בצער אין סופי משפחת אקספרט נפרדת מבוגר נוסף. עומרי תמרי, בוגר צוות מזכרת בתיה, שנהרג בתקיפה על בסיס צה״ל אתמול בערב. עומרי היה מנהיג שקט, מופנם, חכם, אתלט וערכי. התאמן במשך שנתיים וחצי בצוות, לאחר שעבר גיבושים רבים התגייס לבסוף לגדוד 51 בגולני ויצא לפיקוד".

"עומרי, שגם אחיו עמית התאמן במסגרת, היה יוצא דופן. עומרי אהב את המסגרת, והמסגרת אהבה אותו. הגיע לכל אירוע, השקיע והתמיד. עומרי הוא מלח הארץ. יצא לשנת שירות מתוך אהבת הארץ ורצון לתרום לה. אנחנו נמשיך ללוות את משפחת תמרי. יהי זכרו ברוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר