הותר לפרסום: ארבעה חיילי צה״ל נהרגו בפגיעת כטב״ם של חיזבאללה בבסיס צבאי, שבעה חיילים נפצעו קשה

כלי טיס בלתי מאויש של ארגון הטרור חיזבאללה פגע בבסיס צבאי סמוך לבנימינה • בהתקפה נהרגו ארבעה חיילי צה״ל ו-58 חיילים נפצעו, מהם 7 באורח קשה • האירוע התרחש בחדר האוכל, בזמן ארוחת הערב

דובר צה"ל על פגיעת הכטב"ם בבסיס צה"ל // דובר צה"ל

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, מסר הלילה (בין ראשון לשני) הודעה בבסיס הצבאי שבו נפלו ארבעה חיילים: "אמש, כלי טיס בלתי מאויש של ארגון הטרור חיזבאללה פגע בבסיס צבאי סמוך לבנימינה. כלל הפצועים פונו לבתי החולים והודעה נמסרה למשפחותיהם.

"באירוע נהרגו ארבעה חיילי צה״ל ושבעה חיילים נפצעו באורח קשה. הודעה נמסרה למשפחותיהם ושמותיהם יותרו לפרסום בהמשך.

"האירוע מתוחקר. אנחנו מבקשים שלא להפיץ שמועות ושמות על אודות נפגעים ולכבד את המשפחות".

על פי דיווחים, הכטב"ם חדר דרך גג חדר האוכל והתפוצץ - כשעשרות חיילי גולני, חלקם טירונים, ישבו לארוחת הערב.

עוד הוסיף הגרי: "צה"ל ילמד ויתחקר כיצד כלי טיס בלתי מאויש חודר ללא התרעה ופוגע בבסיס. כלי הטיס הבלתי מאוישים הם איום שאנחנו מתמודדים איתו מתחילת המלחמה. אנחנו נדרשים להביא הגנה טובה יותר, נלמד ונשתפר".

חדר האוכל שבו נפגעו חיילי צה"ל מפגיעת הכטב"ם, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אביו של אחד הלוחמים הפצועים אמר ל"ישראל היום": ״הוא נפגע בצוואר מרסיס ויש לו שריטה בלחי. הוא חצי שנה בצבא, כבר בסוף טירונות. זה קרה כשהם היו בחדר האוכל, לא היתה אזעקה והם שמעו בום וקמו. הוא נראה בסדר גמור ומתקשר אתי, אך הוא לא זוכר כלום״.

כזכור, על פי תחקיר ראשוני של צה"ל, שני כטב"מים חצו מלבנון דרך הים, אחד מהם יורט על ידי חיל הים סמוך לנהריה. הכוחות איבדו מגע עם הכטב"ם השני, ולכן לא הופעלה התרעה.

 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר