תחקיר ראשוני: הכטב"ם מלבנון זוהה ונרדף, נעלם - ואחר כך התפוצץ

על פי תחקיר ראשוני שנערך בעקבות פיצוץ הכטב"ם סמוך לבנימינה - שני כטב"מים הגיעו מהמרחב הצפוני דרך הים • על פי צה"ל, אחד יורט ע״י חיל הים סמוך לנהריה • בצה"ל איבדו מגע עם הכטב"ם השני ולכן לא הופעלה התרעה

פינוי פצועים מאזור נפילת הכטב"ם סמוך לבנימינה // Getty Images. צילום: Getty Images

מהתחקיר הראשוני שנערך בצה"ל של פיצוץ הכטב"ם בסמוך לבנימינה, עולה כי שני כלי טיס חדרו מלבנון דרך הים, ככל הנראה מסוג שאהד 107.

יירוט כטב"ם בים באזור הקריות

הם זוהו על-ידי מערכות הגילוי של צה"ל ואחד מהם יורט מול חופי נהריה על ידי חיל הים, בעוד השני היה תחת מעקב ומרדף אווירי של מטוסי ומסוקי קרב. על פי התחקיר הראשוני, הקשר עימו נותק.

בחלוף דקות ארוכות הוא התפוצץ וגרם לפציעתם של 67 בני אדם, ארבעה מהם באורח אנוש. בחיל האוויר מתחקרים מדוע הוא לא התגלה, ואומרים כי איבוד המגע עם הכטב"ם השני הוא הסיבה לכך שלא הופעלה התרעה במרחב.

פינוי חלק מהפצועים לבית החולים שיבא // דוברות שיבא

לפחות 67 בני אדם נפצעו הערב (ראשון) מפגיעת כטב"ם ששיגר חיזבאללה והתפוצץ ליד רמות מנשה. לפי מנכ"ל מד"א אלי בין, מצבם של לפחות ארבעה מהפצועים מוגדר אנוש. לפחות שישה נוספים נפצעו באורח קשה. עשרות נוספים נפצעו באורח בינוני-קשה, בינוני או קל.

חלק מהפצועים פונו במסוקים לבתי החולים שיבא בתל השומר ורמב"ם בחיפה, ואחרים פונו לבתי החולים הלל יפה בחדרה, העמק בעפולה, בילינסון בפתח תקווה, לנידאו בנתניה וכרמל ובני ציון בחיפה. לפי בתי החולים, הפצועים סובלים מפציעות רסיסים או פציעות הדף.

פינוי פצועים מאזור נפילת הכטב"ם סמוך לבנימינה, צילום: Getty Images

חיזבאללה שיגר לפחות שני כטב"מים, וההגנה האווירית יירטה אחד מהם לאחר אזעקות שנשמעו בשעה 18:50 בגליל המערבי, כולל בעכו ובנהריה. אבל כטב"ם נוסף חדר לעומק ישראל, והפיצוץ אירע באזור רמות מנשה - לא הרחק מבנימינה - מבלי שנשמעה שם אזעקה. כאמור, בצה"ל מתחקרים כעת מדוע לא נשמעה התרעה.

חיזבאללה קיבל אחריות על המתקפה, וטען כי היא בוצעה בתגובה לתקיפות צה"ל בלבנון ובפרט בביירות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר