פינוי פצועים מאזור נפילת הכטב"ם סמוך לבנימינה. צילום: Getty Images

"זה היה מפחיד, לא הייתה אזעקה והבנו שיש הרבה פצועים": העדויות מנפילת הכטב"ם

הכטב"ם נפל סמוך לבנימינה ללא אזעקה ופצע כ-67 אנשים • ליאור, תושב העיר סיפר: "שמענו בום חזק, מהר מאוד התחלנו לשמוע סירנות של אמבולנסים כנראה שבגלל שלא היתה אזעקה אנשים לא נכנסו למרחב מוגן והתוצאה קשה" • אבירם אשכנזי חובש באיחוד הצלה: "הגענו בשלב שהאירוע מתגלגל ונכנסו לעזור, ראינו עשרות נפגעים בדרגות שונות. מראות קשים"

[object Object]

כטב"ם נפל הערב (ראשון) סמוך לבנימינה וגרם לנזק רב ולכ-67 פצועים בניהם אנוש וקשה, ללא אזעקה. מד"א הכריזו על אירוע רב נפגעים שפונו לבתי חולים שונים.

פינוי פצועים מאזור נפילת הכטב"ם סמוך לבנימינה // Getty Images, צילום: Getty Images

עד ראייה במקום הפיצוץ: "לא היתה אזעקה ואז היה בום מטורף, ממש חזק. לא הבנו מה קרה. פתאום ראינו שמשהו נכנס דרך התקרה של אחד המבנים. רצנו לכוון המיגונית. ראינו המון פצועים מלאים בדם. עזרנו להם להגיע למיגונית והמתנו שם עד שהגיעו כוחות החילוץ".

עד ראייה שהיה בקרבת מקום סיפר: "היה בום מטורף, בום חזק מאוד. לא הייתה אזעקה לפני כן, ורק אחרי ששמענו את הבום, האזעקה נשמעה. אחר כך ראינו הרבה אמבולנסים נוסעים עם סירנות למקום הפגיעה. לפי כמות האמבולנסים הבנו שיש הרבה נפגעים, ובשלב מסוים גם ראינו ושמענו מסוקים מגיעים".

ליאור, תושב בנימינה: "לא היתה אזעקה ופתאום שמענו בום חזק. זה היה מפחיד ומלחיץ. לא הבנו מה זה כי אנחנו יודעים שיש קודם אזעקה. מהר מאוד התחלנו לשמוע סירנות של אמבולנסים והבנו שהיתה נפילה לא רחוק מאיתנו. היו המון אמבולנסים, עשרות. אחר כך הבנו שנפל כטב"ם וגרם לנזק רציני ולהרבה פצועים. כנראה שבגלל שלא היתה אזעקה אנשים לא נכנסו למרחב מוגן והתוצאה קשה".

אבירם אשכנזי חובש באיחוד הצלה: "הגענו בשלב שהאירוע מתגלגל ונכנסו לעזור. ראינו עשרות נפגעים בדרגות שונות. מראות קשים. המפגע העיקרי היה במקום אחד ושם היו עיקר הנפגעים. כוחות הרפואה וההצלה פעלו היטב והפצועים פונו מהר לבתי החולים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו