אירוע נפילת הכטב"ם סמוך לבנימינה: כ-67 פצועים, ארבעה במצב אנוש

מניין הפצועים באירוע נפילת הכטב"ם עלה ל-67, חמישה מהם מוגדרים במצב קשה • מסוקים הוזנקו למקום על מנת לסייע לפינוי פצועים • עד ראייה: "היה בום מטורף, רק אחר כך שמענו את האזעקה, ואז ראינו אמבולנסים והבנו שיש אירוע גדול" • בסעודיה מדווחים כי הכטב"ם ירה טיל לפני שהתפוצץ • חיזבאללה קיבל אחריות על הירי

פינוי הפצועים לרמב"ם לאחר פיצוץ הכטב"ם סמוך לבנימינה // מישל מכול

אירוע רב נפגעים הוכרז היום (ראשון) לאחר שכטב"ם נפל באזור בנימינה, ככל הנראה על בניין דו-קומתי. מסוק הוזנק למקום במטרה לסייע בפינוי הפצועים, וחלקם פונו לבית החולים רמב"ם להמשך טיפול. לפי הדיווחים, לא הופעלה אזעקה במקום בזמן האירוע.

על פי תחקיר ראשוני, חיל האוויר זיהה את הכטב"ם אך הוא נעלם - והתפוצץ על המבנה באזור בנימינה.

מקור בחיזבאללה קיבל אחריות על האירוע: ״תקפנו בנחיל כטב״מים את איזור בבנימינה, היכולות שלנו חזקות ומסוגלות להגיע לעומק הישראלי״.

ההערכה היא שהכטב"ם הגיע מלבנון. בחיל האוויר מנסים כעת להתחקות אחר מסלולו ולהבין למה לא הופעלו התרעות. 

כ-67 פצועים פונו עד כה למספר בתי חולים, בהם לניאדו, רמב"ם, הלל יפה והעמק. מצבם של ארבעה מהפצועים מוגדר אנוש, חמישה במצב קשה, 13 במצב בינוני, ו-35 נוספים במצב קל. בתי החולים נערכים לקבלת פצועים נוספים.

פינוי פצועים מאזור נפילת הכטב"ם סמוך לבנימינה // Getty Images, צילום: Getty Images

פינוי חלק מהפצועים לבית החולים שיבא // דוברות שיבא

עד ראייה שהיה בקרבת מקום סיפר: "היה בום מטורף, בום חזק מאוד. לא הייתה אזעקה לפני כן, ורק אחרי ששמענו את הבום, האזעקה נשמעה. אחר כך ראינו הרבה אמבולנסים נוסעים עם סירנות למקום הפגיעה. לפי כמות האמבולנסים הבנו שיש הרבה נפגעים, ובשלב מסוים גם ראינו ושמענו מסוקים מגיעים".

בערוץ הסעודי "אל-ערביה" דיווחו על כטב"מ של חיזבאללה שתקף באזור בנימינה, וב"אל-ערביה" מדווחים שהכטב"ם ירה טיל לפני שהתפוצץ.

מסוק פינוי נחת בבית הולים רמב"ם, צילום: דוברות רמב"ם

מיקי דודקביץ, מנהל בית החולים הלל יפה בחדרה: "הגיעו 36 פצועים מהם 6 קשה. הפצועים טופלו בחדר מיון וחלקם הוכנסו לחדר ניתוח. הפציעות הן רב מערכתיות, גפיים, ראש בטן וכל הגוף. הצלחנו לייצב את מצבם של שלושה מהפצועים קשה ושלושה נוספים פונו לבתי חולים אחרים בשל פגיעת ראש. זה אירוע חריג של הגעה של קרוב ל-40 נפגעים בזמן מהר. נערכו להגעתם והל מקבלים את הטיפול המיטבי".

מוקדם יותר היום, דווח כי חיזבאללה שיגר מספר רקטות ושני כטב"מים לעבר ישראל. אחד מהם יורט מעל הים, והשני, כאמור, נפל באזור בנימינה.

במקביל, בתום הערכת מצב, הוחלט בפיקוד העורף על עדכונים בהנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף.  דרום הגולן יעבור ממדרג פעילות מצומצמת למדרג פעילות חלקית. היישובים באזור מגידו ויקנעם עלית  ואדי ערה יעברו ממדרג פעילות חלקית למדרג פעילות מלאה עם הגבלת התקהלויות ושירותים של עד 2,000 אנשים.

השר גדעון סער העלה את נושא יירוט הכטב"מים ביום בישיבת הממשלה עוד טרם הפגיעה הקשה הערב בבנימינה, בעקבות פגיעת הכטב"ם שפגע במבנה בהרצליה במהלך כיפור. סער שאל את אלוף טולדנו בסקירה הביטחונית האם נבדק מדוע הכטב"ם בהרצליה לא יורט, בדומה לכטב"ם מעיראק שהביא למותם של שני חיילים ברמת הגולן, והכטב"ם החות'י שפגע בתל אביב והביא למותו של אזרח. טולדנו השיב: "אין מסקנות או תשובות בנוגע לאירוע בהרצליה".

שגרירות צרפת פרסמה הודעה: ״מזועזעים ממתקפת הכטב"ם על בנימינה, שהביאה לאבדות כבדות במיוחד. מחשבותינו עם הפצועים הרבים ועם בני משפחותיהם. חיפה או צפת, אשקלון או נתניה, שטחה של ישראל נתון מזה שנה למתקפות טרור יומיומיות של רקטות, טילים וכטב"מים. ‏האלימות הבלתי נסבלת הזאת, שקורבנותיה הם בראש ובראשונה אזרחים, חייבת להיפסק״.

השתתפו בהכנת הידיעה: ירון דורון, עידן אבני, מישל מכול, שחר קליימן ומיטל יסעור בית-אורן, אריאל כהנא ושירית אביטן כהן.

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר