הפנטגון אישר: ארה"ב תחמש את ישראל בסוללת מערכת ההגנה האווירית THAAD

דובר הפנטגון פרסם הודעה רשמית בה נכתב: "בהוראת הנשיא ביידן, מזכיר ההגנה האמריקני אישר את פריסת סוללת Thaad וכוחות אמריקנים באזור • המערכת האמריקנית תגיעה לישראל כחלק מההכנות לתקיפה אפשרית באיראן • כ-100 חיילים אמריקניים יפעילו את המערכת, שצפויה להגן מפני טילים בליסטיים

גלנט, אוסטין, ביידן ונתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, AFP,EPA

עכשיו זה רשמי: ארה"ב תפרוס את מערכת Thaad כחלק ממערך הגנה על ישראל מפני טילים בליסטיים.

דובר הפנטגון פרסם היום (ראשון) הודעה ובה נכתב: "בהוראת הנשיא, מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אישר את הפריסה של סוללת THAAD, וצוות של אנשי צבא ארה"ב כדי לסייע בחיזוק ההגנה האווירית של ישראל בעקבות התקפות חסרות התקדים של איראן נגד ישראל ב-13 באפריל ושוב ב-1 באוקטובר.

שר הבטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני אוסטין לויד, ארכיון, צילום: אריאל חרמוני, משרד הבטחון

סוללת THAAD תגביר את מערכת ההגנה האווירית המשולבת של ישראל. פעולה זו מדגישה את מחויבותה של ארצות הברית להגנת ישראל, ולהגן על האמריקנים בישראל, מכל התקפות טילים בליסטיות נוספות של איראן ומיליציות הפועלות עבור איראן.

מערכת THAAD, צילום: עמוד היוטיוב

עוד נכתב בהודעה הרשמית של הפנטגון, כי ״זו לא הפעם הראשונה שארצות הברית פורסת סוללת THAAD באזור. הנשיא הנחה את הצבא לפרוס סוללת THAAD למזרח התיכון בשנה שעברה בעקבות התקפות ה-7 באוקטובר כדי להגן על חיילים ואינטרסים אמריקנים באזור. ארה"ב פרסה בעבר סוללת THAAD בישראל בשנת 2019 לצורך אימונים ותרגיל הגנה אווירית משולב".

על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", המערכת, שתאויש על ידי כ-100 חיילים אמריקנים, עשויה להגיע לישראל בקרוב, אך לא ידוע מתי בדיוק תתבצע הפריסה. ממשל ביידן כבר קיים שיחות עם ממשלת ישראל בנושא התקיפה המתוכננת, תוך אזהרה מפני פגיעה באתרים רגישים כגון מתקני נפט ואתרי גרעין איראניים.

מוקדם יותר דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי המהלך של פריסת הכוחות האמריקניים והמערכת המתקדמת בישראל מגיע בזמן שארה"ב פועלת לשיפור יכולות ההגנה האזוריות, כאשר אם איראן תגיב על התקיפה הישראלית, היא עשויה להיות הפעם השלישית השנה בה איראן תוקפת את שטח ישראל. 

מהי מערכת THAAD?

מערכת ההגנה האווירית THAAD (Terminal High Altitude Area Defense), המיוצרת על ידי חברת לוקהיד מרטין, מהווה פתרון מתקדם להתמודדות עם טילים בליסטיים קצרי, בינוני וארוך-טווח.

יש לה שיא של 100% ביירוט ניסוי טיסה, והיא יכולה ליירט מטרות בתוך ומחוץ לאטמוספרה. המערכת כוללת חמישה מרכיבים עיקריים: משגרים, מכ"ם, יחידת שליטה ובקרה, וציוד תמיכה. לכתבה המלאה לחצו כאן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר