גלנט בישיבת הממשלה: "רק שליש מהטילים לטווח בינוני וקצר נותרו בידי חיזבאללה"

האלוף טולדנו שהעביר סקירה ביטחונית לשרים: "עד עכשיו היה איש שיש לו ארגון וארגון שיש לו מדינה. עכשיו אין איש ויש ארגון מוחלש" • שר הביטחון הודיע שהנחה את צה"ל לבחון את הריסת בית המחבל בפזורה

טילים של ארגון חיזבאללה. צילום: אי.פי

שר הביטחון, יואב גלנט, אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה במהלך סקירה ביטחונית לשרים כי רק "שליש מהטילים לטווח בינוני וקצר נותרו בידי חיזבאללה".

גלנט העביר את הסקירה לשרים עם האלוף אליעזר טולדנו. לדבר טולדנו, "כל מה שקורה בלבנון משנה את יחסי הכוחות במדינה. עד עכשיו היה איש שיש לו ארגון וארגון שיש לו מדינה. עכשיו אין איש ויש ארגון מוחלש".

טולדנו התייחס לפעילות הצבאית הישראלית שמייצרת למעשה תשתית לשינויי עומק בלבנון, אך לא כאלה שישראל תפעל כדי לייצר בהם שינוי מדיני. השרה סטרוק תהתה: "כלומר כשהממשלה הקודמת חתמה הסכם עם לבנון, חתמו בעצם עם חיזבאללה? אז למה כל גורמי הביטחון נתנו לזה גיבוי?.

טולדנו השיב: "זו לא שאלה אליי". שרים אחרים אמרו גם הם שזו לא שאלה לממשלה הזו אלא לקודמת. שר נוסף אימת את רוח הדברים ואמר שמדובר היה בפעם הראשונה, שבה נציג רשמי מודה בכך שחיזבאללה הלכה למעשה הוביל את מדינת לבנון בשנים האחרונות.

עוד עלה מהסקירה של טולדנו ושר הביטחון שהאיום שבו מטפל הצבא הוא לא רק לאורך הגדר, אלא גם בעומק ואל מול העורף העמוק של ישראל - כלומר ביכולת הירי הרקטי. שרים שנכחו בסקירה אמרו כי "מהסקירה השתמע באופן ברור שאם רוצים להבטיח את גבול הצפוני צריך לנקות את חיזבאללה מיכולות באופן רוחבי ולא רק לאורך הגבול".

בדיון בממשלה על הפיגועים האחרונים שהוציאו לפועל אזרחים ערביי ישראל, בין היתר המחבל שפעל בבאר שבע ורצח חיילת ופצע נוספים, הודיע שר הביטחון יואב גלנט כי הנחה את צה"ל לבחון הריסת בית המחבל בפזורה.

כוחות בזירת הפיגוע בבאר שבע, צילום: דוברות המשטרה

המחבל, אחמד סעיד סלימאן אלעוקבי, בן 29 מהכפר אלגרין ובעל עבר פלילי, ביצע את הפיגוע ביום ראשון שעבר. הוא ירד מאוטובוס באזור התחנה המרכזית בעיר, שלף אקדח, נכנס לסניף מקדונלד'ס ופתח בירי ממנו נהרגה רב"ט  שירה חיה סוסליק

"זו ההנחיה שלי כדרג מדיני", אמר השר גלנט שהשיב לשאלת השרה אורית סטרוק ששאלה מדוע מערכת הביטחון מעכבת את נושא שלילת האזרחות למחבלים ערביי ישראל. גלנט אמר בנושא הזה: "הנחיתי את הצבא לבחון את הנושא הזה יחד עם השב"כ".

גלנט הבהיר כי במידת הצורך הנשוא יגיע לאישור הקבינט בהמשך. זאת לצד קידום הנושא בכנסת בחקיקה. השרים יעקב מרגי וסטרוק גם ביקשו דיון בנושא בממשלה על מחבלים ערביי ישראל.

טולדנו: ״במרבית הכפרים בקו הראשון, האויב ברח ונסוג ולכן מספר ההתקלויות לא גבוה. עם זאת עדיין יש התקלויות ונפגעים בחלק מהמקומות". שרים בוגרי לבנון השנייה כמו עמיחי אליהו ואופיר סופר שאלו על לבנון השנייה. טולדנו השיב: "זה לא דומה בשום אופן ללבנון השנייה".


השר סופר הוסיף: "יש פה מכונה משומנת שעובדת בצורה שלא דומה ללבנון השנייה לא בלוגיסטיקה ולא בתיאומים. צה"ל שולט בשטח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר