שדרוג להגנה על ישראל: מהי מערכת Thaad?

בימים אלו מתקיימים מגעים בין ישראל לארה"ב להצבת סוללות הגנה אווירית אמריקניות לשיפור הביטחון באזור • מערכת THAAD מספקת יכולת יירוט לטילים קצרי, בינוני וארוך-טווח • מדובר בטכנולוגיה מתקדמת מבית לוקהיד מרטין

מערכת THAAD. צילום: עמוד היוטיוב

 

מגעים בין ישראל לארה"ב מתקיימים בימים אלו במטרה להציב סוללות הגנה אווירית מתקדמות מתוצרת אמריקנית, כולל מערכת THAAD, לסיוע ביירוט טילים בליסטיים ולהגנה על המדינה מפני איומים פוטנציאליים, כמו מתקפות מצד איראן.

מזה מספר שנים מתקיים בישראל תרגיל משותף של ארה"ב וישראל בשם ג׳וניפר קוברה, המתקיים אחת לשנתיים ומאפשר לשני הצבאות לתרגל פריסת מערכות הגנה אוויריות על אדמת ישראל, כחלק מחיזוק היכולות המבצעיות של צה"ל.

 

מערכת ההגנה האווירית THAAD (Terminal High Altitude Area Defense), המיוצרת על ידי חברת לוקהיד מרטין, מהווה פתרון מתקדם להתמודדות עם טילים בליסטיים קצרי, בינוני וארוך-טווח. המערכת כוללת חמישה מרכיבים עיקריים: משגרים, מכ"ם, יחידת שליטה ובקרה, וציוד תמיכה. 

מערכת THAAD, צילום: עמוד היוטיוב

תהליך הפעולה מתחיל עם זיהוי הטיל הנכנס באמצעות המכ"ם, שמאפשר לאנשי המערכת להבחין באיום במהירות. בשלב הבא, משגר יורה "מיירט" במטרה להשמיד את הטיל באמצעות אנרגיה קינטית – בעזרת מהירותו בלבד.

מערכת THAAD,

בימים האחרונים מתקיימים שיחות בין מערכת הביטחון הישראלית לבין ממשל ביידן. על השולחן - תקיפה ישראלית באיראן. רה"מ נתניהו שוחח בימים האחרונים עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אשר גינה את מתקפת הטילים הבליסטיים על ישראל והדגיש כי על ישראל יש את הזכות להגן על עצמה. 

שר הביטחון יואב גלנט קיים גם הוא רצף שיחות עם גורמי ביטחון אמריקנים בראשות מזכיר ההגנה לויד אוסטין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר