כטב"ם מלבנון פגע בבניין בהרצליה - אין נפגעים; הפסקות חשמל נרחבות בעיר

שני כלי טיס בלתי מאוישים חדרו לארץ, אחד מהם יורט • פגיעה ישירה בבניין לא מאוכלס ונפגעו בתשתית חשמל ברחוב • עדת ראייה ל"ישראל היום": "הייתה היסטריה מטורפת, אופניים של ילדים זרוקים על הכביש, נשמעו בומים מטורפים אחרי האזעקה"

הבניין שנפגע מכטב"ם בהרצליה // צילום: כבאות והצלה

כטב"ם פגע הערב (שישי), יום הכיפורים, במבנה בהרצליה. התושבים באזור דיווחו על הדי פיצוצים חזקים שנשמעו. שני כלי טיס בלתי מאוישים חדרו מלבנון, אחד מהם יורט. השני, כאמר, פגע בבניין לא מאוכלס. אין נפגעים. 

תיעוד הכטב"ם בהרצליה

משיחה עם איש ביטחון, ההערכה היא כי  "עקבו אחרי הכטב"מים לאורך כל הדרך, היירוט יכול להתבצע רק כשהמכ"מ קו ראיה. אולי מטוסי קרב ניסו למצוא את הכטב"מים בים הפתוח ולא הצליחו. יירוט גובה נמוך זה מאוד קשה. 

"טיסה מעל לים יכולה להיות הרבה יותר נמוכה מטיסה מעל ליבשה; גם אין מכשולים, וגם ישנן מערבולות אוויר בגובה נמוך שמסייעות לעילוי במידת מה. אפשר לטוס ככה בגובה 30 מ' כל הדרך, ויש פחות גרר משום שהאוויר נקי יותר, פחות דחוס בחלקיקים. כשטסים נמוך מסתתרים מאחורי האופק, ומכ"מ יגלה אותך רק בקו ראיה, ק"מ ספורים מהאנטנה".

הבניין שנפגע מפגיעת הכטב"ם בהרצליה

זירה נוספת שנפגעה משבר יירוט היא דיור מוגן מאוכלס. כלל הדיירים ואנשי הצוות היו במרחב מוגן ללא נפגעים. גורמי רפואה מטפלים במספר פצועים קל שנחבלו בדרך למרחב מוגן בכפר סבא, הרצליה (מקומות אחרים מהזירה של הפגיעה) והוד השרון.

זירת הפגיעה בהרצליה

מצה"ל נמסר: "בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרכז הארץ, זוהו שני כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון. כלי הטיס היו במעקב מרגע חציית הגבול מלבנון. חיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס אחד. בשלב זה ישנה פגיעה בבנין בהרצליה. לא מוכרים כרגע נפגעים".

זירת הפגיעה בהרצליה, צילום: ללא

עד ראייה סיפר ל"ישראל היום": "זה היה מפחיד וזה נס שלא קרה כלום. מלא ילדים עם אופניים, צעקות של ילדים. זה בתים פרטיים ליד,
אין לאן להיכנס".

עדת ראייה נוספת סיפרה: "היסטריה מטורפת, אופניים על הרצפה ברחובות. היו בומים מטורפים אחרי אזעקה". 

זירת הפגיעה בהרצליה, צילום: ללא

שוטרים וחבלני משטרה של המחוז נמצאים כעת בזירה ומטפלים בחלקי היירוט וסורקים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור, בשלב זה לא דווח על נפגעים נזק נגרם למבנה.

דוברות עיריית הרצליה: "בהמשך להערכת מצב שקיימנו עם פיקוד העורף וכוחות הביטחון, אין עוד צורך להישאר בסמוך למרחבים המוגנים. הציבור מתבקש לשמור על ערנות, ולשמור על קשר רציףעם הילדים שיוצאים לרחובות. צוותי חברת החשמל עובדים כעת בעיר ומטפלים במוקדים בהם יש הפסקת חשמל".

השתתפו בהכנת הידיעה: עידן אבני, לילך שובל, ירון דורון, מישל מכול. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר