ראש השב"כ: חמאס משנה כיוון - ומגביר את התבססותו בלבנון

במהלך הערכת מצב בו השתתף רונן בר, יחד עם הרמטכ"ל ובכירים נוספים בדרום לבנון, הוא הדגיש: "אנחנו נמשיך לרדוף אותם בכל מקום" • הרצי הלוי: "ארבע אוגדות עובדות כאן, מתמרנות - אנחנו לא עוצרים עד שאנחנו לא מבינים שאנחנו יודעים להחזיר את התושבים"

הרמטכ"ל הלוי (במרכז) עם ראש השב"כ בר (מימין) ואלוף גורדין בדרום לבנון. צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר ערכו אתמול (חמישי) הערכת מצב בדרום לבנון עם בכירי צה"ל באזור. "אנחנו לא עוצרים עד שאנחנו לא מבינים שאנחנו יודעים להחזיר את התושבים, לא רק בביטחון עכשיו, גם בהתבוננות עתידית", אמר הלוי בסיום ההערכת מצב.

הרמטכ"ל הרצי הלוי בדרום לבנון: "לא עוצרים עד שמחזירים את התושבים" // דובר צה"ל

במהלך דבריו הדגיש הרמטכ"ל כי היקף הפעילות הצבאית במלחמה גדלה. "אנחנו עכשיו עם שבע אוגדות מתמרנות, שלוש בעזה - דרום הרצועה, מרכז הרצועה, צפון הרצועה, וארבע אוגדות עובדות כאן, מתמרנות". הוא הוסיף כי צה"ל פועל בהרבה מאוד גזרות כולל "גם בבקאע וגם בביירות, גם מצפון לליטני גם מדרום לליטני". הוא הדגיש: "אם מישהו יבוא לבנות את הכפרים האלה עוד פעם, הוא יגיד לא כדאי לבנות תשתיות טרור כי צה"ל יחריב את הכפר הזה שוב".

הרמטכ"ל בדרום לבנון, צילום: דובר צה"ל

במהלך הדיון התייחס ראש השב"כ להתבססות של חמאס בלבנון."בשנים האחרונות אנו רואים התבססות של חמאס בלבנון, היא תגבר כי הם יצאו מעזה וההשקעה תהיה כאן. אנחנו נמשיך לרדוף אותם בכל מקום. את הטבח של ה-7/10 תמיד נזכור ונוודא שאת הלקח של ה-8/10 הם יזכרו".

ראש השב"כ רונן בר: התבססות חמאס בלבנון תגבר // דובר צה"ל

עוד הדגיש את חשיבות הפעולה מעבר לגבול: "מדינת ישראל לא יכולה להגן על התושבים שלה מפני מחבלים רק בעזרת קו השמירה בקניון ולמול טילים רק בעזרת בניית ממ"דים. זה צריך להיות בקיני המחבלים ובפסי הייצור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר