טלפון פתוח, המלצה למתפלל חמוש ושוטרים בבתי הכנסת הגדולים: כוננות כיפור

בצה"ל מבינים היטב כי חגי תשרי הינם מועדים לפורענות בשל רצון של מחבלים לפגוע בישראלים בימים אלו • בפיקוד העורף שמים דגש על חשיבות הנגישות לאמצעי כלשהו שיאפשר חשיפה להתרעות ועדכונים באמצעות גל שקט ברדיו, מחשב פרטי או יישומון פיקוד העורף בנייד

סליחות בבית כנסת בירושלים . צילום: ארכיון/מרים צחי

יום הכיפורים התשפ"ה יחל בתוך שעות ספורות, בדרך שבה אף אחד לא חווה מאז ומעולם.

לראשונה מאז קום המדינה, היום הקדוש יהיה כולו בעת מלחמה, ותחת איום משבע חזיתות שונות.
לוחמים בדרום הלבנון, ברצועת עזה וביהודה ושומרון ימשיכו להילחם ולהגן על מדינת ישראל בחג ומערכות ההגנה עומדות הכן להגעת כלי טיס בלתי מאויישים וטילים מתימן, סוריה, עיראק או איראן. הנחת העבודה היא שמחבלים ירצו לבצע פיגועים ביום זה.

מעמד הסליחות המרכזי של ערב יום הכיפורים תשפ"ה בכותל המערבי, צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

הדריכות בעורף ישראל גדולה ומשמעותית. אומנם, ברוב המדינה הנחיות פיקוד העורף הוקלו וניתן לקיים תפילות, אך יחד עם זאת ברור לכל כי האיום נותר על כנו, והמלחמה לא תיפסק במלחמת יום כיפור, וישנם גורמים שאף מעוניינים להחריף אותה בשל הסמליות של יום הכיפורים, המשמעות שלו למלחמה ההיא, והסמיכות לשבעה באוקטובר.

טלפון פתוח

ההנחיה לבתי הכנסת הינה להיות ערוכים עם טלפון פתוח על מנת להגיב במהירות לאירוע חירום כזה או אחר. בנוסף, מומלץ כי יהיה חמוש בכל בית כנסת, מכיוון שמדובר במקום שאליו מגיעים לא מעט אנשים ביום הכיפורים, וכן בשל הסמליות שבו. בסמוך לבתי הכנסת הגדולים יוצבו שוטרים.

גם בעיר העתיקה ישמרו הכוחות על כוננות גבוהה על מנת לאפשר את הגעת המתפללים לכותל המערבי ולשמור על ביטחונם.

ביהודה ושומרון שומרים גם הם על דריכות משמעותית. בשבועות ובחודשים האחרונים ביצעו כוחות צה"ל פעולות משמעותיות על מנת לנטרל איומים מרכזיים, ואף אתמול בערב (חמישי) חוסל מפקד הג'יהאד האיסלאמי בטול כרם בתקיפה מהאוויר, חודשיים בלבד לאחר שקודמו בתפקיד חוסל אף הוא.

כוחות פיקוד העורף בחיפה, צילום: הרצי שפירא

בצה"ל מבינים היטב כי חגי תשרי הינם מועדים לפורענות בשל רצון של מחבלים לפגוע בישראלים בימים אלו. ישנן התרעות כאלו ואחרות על רצון של מחבלים לבצע פיגועים קשים, כולל כאלו בהשראת השבעה באוקטובר, ועל כן הם אינם לוקחים שום סיכונים ופועלים באופן אגרסיבי על מנת למנוע טרור. יחד עם זאת, מומלץ גם ביו"ש לשאת נשק במהלך החג, בדגש על בתי הכנסת.

פיקוד העורף פרסם לקראת יום הכיפורים הסבר כיצד לנהוג ביום הקדוש ככל שמדובר בהתרעות. בצה"ל שמים דגש על חשיבות הנגישות לאמצעי כלשהו, על מנת לקבל התרעות ועדכונים במקרה חירום – באמצעות גל שקט ברדיו, התרעה במחשב פרטי באמצעות פורטל החירום הלאומי או יישומון פיקוד העורף בטלפונים הניידים.

במקרה הצורך, אמרו בפיקוד העורף, הם ישובו וישתמשו גם בהודעת החירום, כפי שהופעלה בשבוע שעבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר