חשש לחדירת מחבלים במספר יישובים בגליל העליון; פגיעה ישירה באזור תעשייה בקריית ביאליק

כביש 90 מאיילת השחר צפונה נסגר, גם צומת כח נחסמה לתנועה לשני הכיוונים • עשרות שיגורים זוהו במטח לעבר עכו ובקריות • כטב"ם יורט מעל אשקלון • לפני יום כיפור, הקלות בהנחיות פיקוד העורף בגולן • דיווח: בכיר חיזבאללה שרד את ניסיון החיסול בביירות • צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש התארגנות הטרור של הגא"פ בנור א-שמס שבטולכרם • דיווח בוול סטריס ז'ורנל: איראן איימה על ירדן, סעודיה, איחוד האמיריות וקטאר שלא יאפשר לישראל לתקוף אותה דרך השטח או המרחב האווירי שלהן

יירוטים בשמי הקריות // שפיגל תקשורת

היום ה-371 למלחמה: יותר מ-20 שיגורים זוהו במטח לעבר עכו והקריות הבוקר (שישי). כטב"ם שחצה ככל הנראה מתימן יורט מעל אשקלון.  וואפיק ספא, בכיר חיזבאללה, שרד את ניסיון החיסול שלו בדאחייה בביירות. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס מפי שלושה גורמי ביטחון. קמלה האריס התייחסה ללחימה בלבנון: "יש צורך בהפחתת ההסלמה במזרח התיכון".

עדכונים שוטפים

08:49: בעקבות אירוע ביטחוני: כביש 90 מאיילת השחר צפונה נסגר, גם צומת כח נחסמה לתנועה לשני הכיוונים (עידן אבני)

ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר: "אנחנו באירוע של חשש לחדירת מחבלים במספר יישובים" תושבים הונחו להסתגר בבתים // מרום הגליל

08:47: פגיעה ישירה באזור תעשייה בקריית ביאליק. נבדק אם מדובר בפגיעה ישירה או שברי יירוט (מישל מכול)

זירת הנפילה בקריית ביאליק, צילום: כב"ה

08:35: יותר מ-20 שיגורים זוהו במטח האחרון לקריות (עידן אבני)

08:30: אזעקות בעכו ובקריות.

08:19: אזעקות בקריית שמונה והסביבה.

07:16: מסתמן: הכטב"ם שיורט מעל אשקלון - נורה מתימן (לילך שובל)

יירוט באשקלון, צילום: מ.א. חוף אשקלון.

6:57: בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין שהופעלו במרחב מערב לכיש לפני זמן קצר, חיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שחצה לשטח הארץ.

06:35: אזעקה המתריעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה באשקלון ובסביבתה.

יירוט הכטב"ם ששוגר לעבר אשקלון והסביבה// השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

06:02: צה״ל ושב״כ חיסלו אמש בתקיפה מהאוויר את ראש התארגנות הטרור של הגא״פ בנור א-שמס שבטול כרם, מחמד עבדאללה. יחד עימו חוסל מחבל נוסף, כך מאשר דובר צה"ל. על המחבלים אותרו רובים מסוג M-16 ווסטים שהוחרמו על ידי לוחמי צה״ל יחד עם הרכב בו השתמשו המחבלים. (לילך שובל)

02:18: המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, קמלה האריס: "יש צורך בהפחתת ההסלמה במזרח התיכון, אזור הנמצא 'על קוצים' זה חודשים במהלך מלחמת ישראל בעזה ובלבנון".

01:49: השגריר דנון בדיון באו"ם בנושא המצב בלבנון: "לישראל אין כל כוונה להיות נוכחת בדרום לבנון. ישראל נמצאת שם בימים אלו כי חיזבאללה, לצד חמאס, מנהל מלחמה נגדה. העם הלבנוני, המוחזק כבן ערובה על ידי חיזבאללה הנתמך על ידי איראן, זקוק להגנה. לעם הלבנוני אני אומר - אדמת לבנון שייכת ללבנונים ולא לאיראנים". בתוך כך, שגריר איראן לאו"ם טען כי "נסראללה היה התקווה הטובה ביותר שנותרה לקידום תהליך הפסקת האש".

23:01: דיווח בוול סטריט ג'ורנל: איראן איימה על ירדן, סעודיה, איחוד האמירויות וקטאר שלא יאפשרו לישראל לתקוף אותה דרך השטח או המרחב האווירי שלהן. ארבע המדינות הללו הבהירו לממשל ביידן שהן לא רוצות שישראל או ארה"ב יפעלו מתחומן נגד איראן.

22:59: מחשש לחדירת כלי טיס עוין, אזעקות הופעלו במרום הגולן.

22:34: דובר צה"ל מסר בהמשך לאזעקה שהופעלה במטולה שבגליל העליון כי מדובר בזיהוי שווא.

22:26: סוכנות הידיעות רויטרס: בכיר חיזבאללה וואפיק ספא שרד את ניסיון החיסול שלו בדאחייה בביירות.

ביירות, הלילה, צילום: רשתות ערביות

22:22: אזעקות הופעלו במטולה.

22:00: משרד הבריאות של לבנון עדכן כי 18 בני אדם נהרגו ו-92 נפצעו בתקיפה שמיוחסת לישראל במרכז ביירות.

21:38: דיווחים פלשתיניים: כטב"מ תקף פעמיים רכב באזור טולכרם. דובר צה"ל מסר כי "כלי טיס תקף מהאוויר חוליית מחבלים במרחב טולכרם שבחטיבת מנשה". (שחר קליימן)

19:56: הפיצוצים בביירות לא בדאחייה, התקיפה - סמוך למוזיאון הלאומי של לבנון, סמוך למרכז העיר ודרומית לשכונת אשרפייה הנוצרית.לפחות שני בני אדם נהרגו ותשעה נפצעו בתקיפה שמיוחסת לישראל, ביניהם גם בכיר ביטחוני בחיזבאללה, וופיק ספא. לידיעה המלאה (שחר קליימן)

דיווחים בלבנון: באופן חריג תקיפות בלב ביירות - ולא ברובע הדאחייה, צילום: רשתות ערביות

18:51: בהתאם להערכת המצב בפיקוד העורף, הוחלט לעדכן את ההנחיות עד יום שבת בשעה 20:00. במסגרת השינויים, אזור הנחיה מרכז הגליל יעבור ממדרג פעילות מצומצמת למדרג פעילות חלקית, המאפשר קיום פעילויות חינוכיות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. לידיעה המלאה

לקראת תפילות יום כיפור: הקלות בהנחיות פיקוד העורף, צילום: פקער
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר