"כל כך היה חשוב לך החיבור והאחדות בעם": רס״ר (במיל׳) צבי מתתיהו מרנץ ז״ל הובא למנוחות

רס"ר (במיל') צבי מתתיהו מרנץ, מבני אדם, בן 32 בנופלו, הובא למנוחות בחלקה הצבאית בהר הרצל • הוא נפל בפיצוץ מטען צד בג׳באליה, בתקרית בה נהרגו גם רס"ר (במיל') אורי משה בורנשטיין ורס״ן (מיל׳) נתנאל הרשקוביץ, ששירתו עמו • אביו של צבי, שלמה, ספד לו: "לא נחת לרגע, ליווית פצועים, עזרת לחולים - לכולם דאגת, על כולם שמרת, רק לא על עצמך"

רס"ר (במיל') צבי מתתיהו מרנץ ז"ל. צילום: דובר צה"ל

בחלקה הצבאית בהר הרצל הובא הלילה (חמישי) למנוחות רס״ר (מיל׳) צבי מתתיהו מרנץ, שנפל בפיצוץ מטען צד בצפון רצועת עזה. בתקרית בה נפל, נהרגו גם רס״ן (מיל׳) נתנאל הרשקוביץ ז״ל ורס״ר (מיל׳) אורי בורנשטיין ז״ל, שנטמן אף הוא הלילה בחלקה הצבאית בהר הרצל. מרנץ שירת ביחידת הסיוע המנהלתי 5460 בעוצבת ״בני-אור״ (460), והיה בן 32 בנופלו.

הלוויתו של רס"ר (במיל') צבי מתתיהו מרנץ ז"ל, צילום: לידור סולטן

אביו של צבי, שלמה, ספד לו בכאב: "הצבי ישראל על במותיך חלל, איך נפלו גיבורים? איפה שרק היה צריך, הלכת לעשות חסד. כשהייתי מתקשר אליך אתה היית שואל ׳אבא, מה הולך?׳. אף פעם לא הבנתי מה כוונתך. עכשיו אני מבין - הלכת ממצווה לחסד, מחסד לעזרה, מעזרה לנתינה. לא נחת לרגע. ליווית פצועים, עזרת לחולים - לכולם דאגת, על כולם שמרת, רק לא על עצמך. את חיבוק הדוב שלך לא נשכח לעולם. חיבוק עוטף, מרגיע, מנחם, שברגע החיבוק כל הצרות נעלמות".

"עכשיו אתה ליד כיסא הכבוד. עכשיו אתה לא הולך, אתה יושב עם כל הצדיקים. מגש הכסף של מלחמת התקומה של מדינת ישראל. סבא שלך מאיר נלחם במלחמת הקוממיות, דודך דניאל נלחם במלחמת ששת הימים ודודך חיים ביום כיפור. אני במלחמת לבנון הראשונה, ואתה במלחמת התקומה - חוליה בשרשרת. מילאת את ייעודך עם הרבה נתינה משמעותית".

טליה, אחותו של צבי: ״בדרך להורים, מפורקת ובוכה ללא הפסקה, לא הפסיק לעלות לי בראש החיוך שלך, העקום הזה קצת, הכובש הזה. בא לי רק עוד חיבוק גדול ועוטף ממך. אני אוהבת אותך הכי בעולם״.

סטורי שהעלתה טל, אשתו של צבי מתתיהו מרנץ, צילום: רשתות חברתיות

טל, אלמנתו של צבי: ״צ׳וקי, אתה הלב שלי. הכרנו בגיל 16. התבגרנו יחד, כמה אהבנו לטייל ביחד. התחתנו צעירים, נולדו לנו שלושה ילדים. חלמת על בית עם בוץ, אמרתי לך שאין סיכוי. הקב״ה מעמיד אותי בניסיון, חתיכת ניסיון. איך הוא מעז, איך הוא חושב שאני אצליח? אני מקבלת את הניסיון הזה בכאב עצום. אני חייבת לעמוד בו בשבילך, חיים שלי, בשביל הילדים ובשביל עם ישראל. בבקשה תבוא לי בחלומות. תחזק אותי, תשלח לי כוחות. אני אוהבת אותך לנצח, אתה החבר הכי טוב שלי. אתה הכל בשבילי. תנוח על משכבך בשלום״.

גלעד סולטר, חבר ילדות של צבי: "מאז שהכרתי אותך, בלט בך טוב הלב שלך והרצון שלך להיות שם עבור האחרים. המשפחה והחברים תמיד היו בראש מעייניך. במשלחת האחרונה לנכי צה״ל, יתומים ומפונים, היינו מדברים עשרות פעמים ביום. היה כל כך כיף לדבר איתך ולראות כמה אכפת לך וכמה בא לך לפנק את כולם. כולך לב, כולך נתינה. כל כך היה חשוב לך החיבור והאחדות בעם ישראל".

לוחמים בצפון רצועת עזה (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

"הדבר שהכי חשוב לצבי זה המשפחה. הוא כל כך אהב אותך, טל, ואת הילדים שלכם. כשקיבלתי את הבשורה הקשה לפני כמה שעות, לא יכולתי לעכל אותה. הלוואי שכל אחד ייצא מכאן עם עוד משהו קטן שהוא לוקח על עצמו, על פי צבי, ויקרב את ביאת המשיח ותחיית המתים".

סא״ל נעמן הלר: ״צבי, המפקד והלוחם. ביצעת יותר מ-140 ימי מילואים. לא היססת כשידעת שאת הימים הקרובים תעשה רחוק מהבית ורחוק מבני המשפחה שכל כך אהבת. היית נגביסט בנשמה, היית עם לב גדול ודמות עצומה של נתינה וחסד. היית חבר אמיתי לאל אחד ואחד בפלוגה. אנו מתחייבים לעמוד לצד המשפחה לעד״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר