בתים אזרחיים כמחסני טרור ומכת מנע לתכנית "כיבוש הגליל": תיעוד מיוחד מפעילות צה"ל בדרום לבנון

כוחות צה"ל פועלים בדרום לבנון, משמידים תשתיות טרור ומנהלים קרבות פנים אל פנים עם מחבלים • הלוחמים איתרו מאות אמצעי לחימה בבתים אזרחיים, כולל רקטות, ציוד אישי למחבלים ועמדות שיגור • מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין, הצהיר כי הם נחושים להסיר את האיום ולהשיב את הביטחון לתושבי הצפון • דובר צה״ל לתקשורת הזרה: "פושטים על כל בית ובית, לוקחים את כל הציוד ומפרקים את היכולת של חיזבאללה"

תיעוד מפעילות לוחמי אוגדה 91 בדרום לבנון // דובר צה"ל

דובר צה"ל התיר לפרסם היום (חמישי) כי במהלך הפעילות הקרקעית של כוחות עוצבת "הגליל" (91) בדרום לבנון, הכוחות מבצעים פשיטות והתקפות על מספר מרחבים בדרום לבנון, משמידים תשתיות טרור ואמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה ומנהלים קרבות פנים אל פנים עם מחבלים.

מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין בדרום לבנון // דובר צה"ל

לוחמי צוות הקרב של חטיבת אלכסנדרוני (3), איתרו כ-800 ווסטים צבאיים, מאות אמצעי לחימה, ובהם: רימונים, מטענים, קלאצ׳ניקובים ועוד. מצה"ל נמסר כי "לוחמי צוות הקרב של חטיבת 'הזקן' (8) איתרו בבתים אזרחיים ארגזים של אמצעי לחימה וביניהם מחסניות ועמדת שיגור טילי קורנט לטווח ארוך, שכוונה לעבר יישובי הגליל ובסביבתה עשרות טילים מוכנים לשיגור".

"הכפר הזה מלא תחמושת"

עוד אומרים בצה"ל כי כוחות האוגדה ובהם חטיבת הנח״ל הצפונית (228) וחטיבה 769 ממשיכים במשימת ההגנה על יישובי הצפון ובנוסף לוקחים חלק בפעילות הקרקעית.

פעילות כוחות אוגדה 91 בדרום לבנון, צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין התלווה ללוחמים לדרום לבנון ואמר: "הכפר הזה מלא תחמושת, מלא אמל"ח וציוד למחבלי חיזבאללה. אנחנו נחושים להסיר את האיום הזה. כאן נמצאות היחידות והאוגדות ובמיוחד הלוחמים. כולם חדורי מטרה להשיב את הביטחון לתושבי הצפון".

הגרי: "המקום הזה אמור להיות נקי"

בתוך כך, דובר צה״ל, תת-אלוף דניאל הגרי, הוציא הצהרה באנגלית לתקשורת הזרה מתוך דרום לבנון. "אנחנו כאן בכפר לבנוני, כפר שיעי בלבנון", אמר הגרי. "הכפר הזה הוא אחד מהכפרים הקרובים לגבול ישראל. אני רוצה להראות לכם איך נראה בית לבנוני, בית בכפר שיעי, קרוב לגבול שלנו".

הגרי לתקשורת הזרה: "אנחנו פושטים על כל בית ובית, לוקחים את הציוד ומפרקים את היכולת של חיזבאללה" // דובר צה"ל

"כל בית הוא מחסה טרור. רציתי שתראו במו עיניכם מה מצאנו כאן היום. אלה הכוחות שלנו שעכשיו פועלים בכפר הזה. בבית הזה יש מחסן של ציוד שמחכה לכוחות רדואן של חיזבאללה עם אפודים, קסדות, אמצעי ראיית לילה ומוקשים. כל אמצעי הלחימה האלה כאן כבר אוחסנו ונערמו בבית, מוכנים לתכנית הפשיטה הנקראת ׳כיבוש הגליל׳. הם תכננו לבצע טבח בקנה מידה גדול יותר מאשר 7 באוקטובר לעבר יישובי צפון ישראל, עם הציוד הזה כאן".

"אני רוצה שתראו איזה סוג של ציוד. אתם רואים את הרימוני-יד פה? רובי צלפים, רובי צלפים ברמה גבוהה מאוד, יורים על הכוחות שלנו, יורים על האזרחים שלנו מרחוק. תסתכלו על רובי הצלפים האלה כאן, הכל היה מוכן לפשיטה. טילי RPG".

הווסטים שאותרו בדרום לבנון, צילום: דובר צה"ל

הגרי הראה את הציוד והאמל"ח שנמצא. "זה אחד מטילי ה-PK שמחבלי חיזבאללה ירו על הכוחות שלנו שפשטו על הבית הזה", מסר. "מדובר כאן במחסה טרור. זהו כפר לבנוני, כפר שיעי שנבנה על ידי חיזבאללה, בכל בית יש ציוד מוכן לפשיטה נגד ישראל - תכנית ׳כיבוש הגליל׳".

הגרי הסביר, "אנחנו עוברים בית אחר בית, פושטים על כל בית ובית, לוקחים את כל הציוד הזה, מפרקים את היכולת של חיזבאללה לבצע את התכנית. זה מה שאנחנו עושים. זה תמרון ממוקד בצפון, שאנחנו מבצעים מעבר לגבול כדי לטפל באיום שחיזבאללה בנה במשך שנים".

"המקום הזה אמור להיות נקי. 1701 מונעת את הנשקים האלה כאן, ואנחנו מוודאים שהמקום הזה יהיה ״נקי״, כך שנוכל לומר לאזרחים שלנו שמעבר לגבול, שסובלים מזה שנה, מכטב"מים רבים, רקטות, טילים - שנוכל לומר להם שהם יכולים לחזור הביתה בבטחה ובביטחון. תחזרו לבתים שלכם. נטרלנו את האיום של חיזבאללה ליד הגבול שלכם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר