פרשיית שב"ח אלחיר: 13 שוהים בלתי חוקיים נתפסו בדירה באילת

מהחקירה עולה כי שני תושבי אילת, אב ובנו, תיאמו את כניסתם של הפלשתינים לישראל דרך פרצה בגדר באזור יריחו והסיעו אותם מירושלים לאילת • השניים העסיקו את השב"חים בעבודות בנייה בבסיס צה"ל סמוך לעיר הדרומית באמצעות תעודות זהות ישראליות מזויפות

תפיסת שוהים בלתי חוקיים במרחב אילת. צילום: דוברות המשטרה

כחודש לאחר פתיחת חקירה במרחב אילת, הגישה יחידת התביעות במשטרת ישראל כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד 15 חשודים המעורבים בפרשיית העסקת שוהים בלתי חוקיים בתוך בסיס צה"ל באזור אילת.

תפיסת שוהים בלתי חוקיים במרחב אילת, צילום: דוברות המשטרה

החקירה החלה ב-19 בספטמבר 2024, במסגרת מבצע "בלימת חירום", כאשר שוטרי הסיור במרחב אילת עצרו 13 שוהים בלתי חוקיים בדירה אחת בעיר. במהלך החיפוש בדירה, איתרו השוטרים אקדח אירסופט חבוי ותעודות זהות מזויפות.

מהחקירה עולה כי שני תושבי אילת, אב ובנו, חשודים בהעסקת 13 השב"חים. על פי כתב האישום, השניים תיאמו את כניסתם של הפלשתינים לישראל דרך פרצה בגדר באזור יריחו, הסיעו אותם מירושלים לאילת, והעסיקו אותם בעבודות בנייה ושיפוץ בבסיס צה"ל הסמוך לעיר.

החשודים הצליחו להכניס את השב"חים לבסיס הצבאי באמצעות תעודות זהות ישראליות מזויפות. הם אף השתתפו בהדרכת בטיחות וחתמו על מסמכי נהלי בטיחות בעבודה.

תפיסת שוהים בלתי חוקיים במרחב אילת, צילום: דוברות המשטרה

פקד עו"ד רותם לוי, תובעת פלילית, הדגישה את חומרת המעשים: "בעת הזו בה נמצאת מדינת ישראל תחת איום בטחוני ממשי, מלחמת 'חרבות ברזל' המתנהלת ברקע, והעובדה כי תושבי השטחים מעורבים בפעילות פח"ע, אוכלוסיית השוהים הבלתי חוקיים היא סיכון משמעותי לביטחון הציבור".

משטרת ישראל מדגישה כי פעילות האכיפה נגד שוהים בלתי חוקיים נמצאת בראש סדר העדיפויות, במיוחד בתקופה הביטחונית המורכבת הנוכחית. האכיפה מתמקדת לא רק במעצר השב"חים עצמם, אלא גם במסיעים, מעסיקים ומלינים המסייעים להם תמורת בצע כסף.

החקירה המורכבת כללה יותר ממאה חקירות תחת אזהרה, עדויות ועימותים בין עשרות מעורבים בפרשייה. כעת, עם הגשת כתב האישום, ממתינים 15 החשודים להמשך ההליכים המשפטיים נגדם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר