תושבי טייבה המזוהים עם דאעש תכננו פיגוע תופת בקניון עזריאלי בת"א

מחמוד עאזם ואבראהים שייך יוסף מטייבה תכננו לקחת חלק בקרבות ארגון הטרור ברחבי המזרח התיכון • החשודים צפו ברשת בסרטונים של פיגועי תופת בסוריה ודנו על כמות חומר הנפץ המצריך את הפלת מגדלי עזריאלי

תכננו להשתמש במכונית תופת כדי להפיל את המגדלים, מגדלי עזריאלי בתל אביב. צילום: גדעון מרקוביץ'

תכננו להפיל את מגדלי עזריאלי באמצעות מכונית תופת: הותר היום (חמישי) לפרסום כי שוטרי ימ"ר מרכז , לוחמי הגדעונים 33 והשב"כ סיכלו פיגוע תופת בקניון עזריאלי בת"א שתוכנן ע"י חמישה תושבי טייבה שהקימו תשתית טרור המזוהה עם דאש. כתב אישום יוגש נגדם בימים הקרובים בהתאם לממצאי החקירה.

הכוחות פורצים לבית של החולייה שתכננה את הפיגוע, צילום: דוברות שב"כ

השב"כ וחוקרי המשטרה ביחידה המרכזית של מחוז מרכז ניהלו חקירה סמויה בת יותר מחודש אחר חמשת תושבי טייבה המזוהים עם דאעש שתכננו לבצע את הפיגוע בקניון עזריאלי באמצעות רכב תופת. 

סוכל פיגוע תופת בקניון עזריאלי בת"א שתוכנן ע"י 5 תושבי טייבה // דוברות שב"כ

בתחילה נעצרו שני המובילים של חוליית הטרור: מחמוד עאזם ואבראהים שייך יוסף, תושבי טייבה, המחזיקים באידאולוגיה של דאעש, שאף תכננו לצאת לזירת לחימה של דאעש בחו"ל וקיימו קשרים עם גורמי דאעש זרים. עזאם ושייך יוסף גייסו לתשתית שלושה תושבי טייבה נוספים: סאג'ד מצארווה, עבדאללה בראנסי ועבד אל כרים בראנסי, לטובת ביצוע פיגוע טרור בתל אביב.

רגע מעצר החשודים בטייבה, צילום: גוברות שב"כ

בתום איסוף הראיות עצרה יחידת הגדעונים בלהב 433 יחד עם שוטרי תחנת טייבה את חמשת החשודים ותפסו אמצעי לחימה שנמצאו בבתיהם. חמשת החשודים צפו ברשת בסרטונים של פיגועי תופת בסוריה ודנו על כמות חומר הנפץ המצריך את הפלת מגדלי עזריאלי. התשתית נחשפה וסוכלה בשלבים הראשונים להוצאתה אל הפועל.

קניון עזריאלי, צילום: יהושע יוסף

ממ"ז מרכז- ניצב יאיר חצרוני ציין כי "מדובר בפרשיה בטחונית חמורה והודות לחקירה משולבת ומקצועית של המשטרה והשב"כ מנענו אסון כבד והצלנו חיים. אנו רואים בחומרה יתרה כל כוונה של גורמים בעלי אידאולוגיה קיצונית לקדם פעילות ביטחונית ועל כן, נמשיך לפעול בנחישות בהתאם לסמכות הנתונה לנו בחוק ולנקוט במלוא העוצמה עם האמצעים העומדים לרשותנו, כדי לסכל מבעוד מועד כוונות לפגיעה בביטחון מדינת ישראל ואזרחיה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר